شناسه خبر : 65386
تاریخ انتشار : 1400/01/17 17:01
نظرسنجی یوگو: اکثر مردم پنج کشور اروپایی از نحوه توزیع واکسن کرونا ناراضی هستند

نظرسنجی یوگو: اکثر مردم پنج کشور اروپایی از نحوه توزیع واکسن کرونا ناراضی هستند

تعداد انگلیسی هایی که احساس می کنند اتحادیه اروپا در خصوص توزیع واکسن کرونا کارش را به درستی انجام داده نسبت به دیگر کشورها کمتر است به طوری که تنها 14 درصد از آنها نظر مثبت داشته اند در حالی که 65 درصد شان از عملکرد اتحادیه ناراضی هستند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: نتایج نظرسنجی اخیر موسسه بین‌المللی یوگو نشان می دهد: مردم پنج کشور اروپایی از نحوه توزیع واکسن کرونا توسط اتحادیه اروپا ناراضی هستند.

نظرسنجی موسسه یوگو که به تازگی بر روی بیش از 6 هزار نفر از افراد بزرگسال در کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک، سوئد و انگلیس انجام شده است به این موضوع پرداخته که مردم این پنج کشور درباره نحوه عملکرد دولت ها و نیز اتحادیه اروپا در طول مدت شیوع ویروس کرونا چه احساسی دارند؟

نتایج به دست آمده، بسته به عملکرد دولت ها متفاوت بوده است، اما بخشی که اکثریت پاسخ دهندگان بر سر آن اتفاق نظر دارند این است که اتحادیه اروپا در توزیع واکسن کرونا بد عمل کرده است.

پرسش شوندگان در بریتانیا، فرانسه و سوئد درباره عملکرد اتحادیه اروپا سخت گیرانه نظر داده و تنها یک پنجم پاسخ دهندگان (20درصد) در فرانسه و سوئد معتقدند که اتحادیه اروپا در این زمینه خوب عمل کرده است و 69 درصد فرانسوی ها و 63 درصد سوئدی ها اظهار داشته اند که اتحادیه اروپا ضعیف عمل کرده است.

تعداد انگلیسی هایی که احساس می کنند اتحادیه اروپا در خصوص توزیع واکسن کرونا کارش را به درستی انجام داده نسبت به دیگر کشورها کمتر است به طوری که تنها 14درصد از آنها نظر مثبت داشته اند در حالی که ۶۵ درصد شان از عملکرد اتحادیه ناراضی هستند.

اتحادیه اروپا در این خصوص بیشترین حمایت را از بزرگسالان دانمارک داشته است با این وجود حتی در این کشور هم تنها یک سوم (34درصد) نظر مثبت دارند و نیمی از مردم این کشور فکر می کنند که اتحادیه اروپا کارش را به خوبی انجام نداده است.

به طور غافلگیر کننده ای 85 درصد انگلیسی ها احساس می کنند که دولتشان توزیع واکسن کرونا را به خوبی مدیریت کرده است. در این زمینه آمار دانمارک به انگلیس نزدیک است و بیش از نیمی (55 درصد) از دانمارکی ها از رویکرد دولت شان حمایت می کنند  اما  این نظر سنجی برای دولت های آلمان و فرانسه نتایج ناخوشایندی به همراه دارد چرا که  فقط  13 درصد آلمانی ها و 18 درصد فرانسوی ها معتقدند که دولتشان در توزیع واکسن خوب عمل کرده است و در مقابل 81 درصد آلمانی ها و 77درصد فرانسوی ها می گویند دولت هایشان بد عمل کرده اند.


 

 عملکرد دولت ها در مراقبت از سلامتی مردم

وقتی صحبت از این است که دولت ها به طور کلی در زمینه مراقبت از سلامت مردم در دوران همه گیری کرونا چگونه عمل کرده اند، دانمارک تنها کشوری است که اکثریت مردم آن از عملکرد دولتشان در این زمینه راضی هستند (80درصد) و تنها 16درصد مردم این کشور نسبت به عملکرد دولتشان دید منفی دارند. این در حالیست که دانمارک یکی از کشورهایی است که کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را در اروپا دارد.

بزرگسالان انگلیسی نسبت مساوی تری دارند، به طوریکه 51 درصد از عملکرد دولت راضی هستند در مقابل 44 درصد از افراد معتقدند دولت وظیفه اش را در قبال سلامتی مردم به خوبی انجام نداده است.

آلمانی ها نیز دراین خصوص به دو دسته تقسیم شده اند، نیمی (50درصد) از آنها احساس می کنند که دولت کارش را به خوبی انجام نداده است در مقابل 45 درصد افراد نظر مخالف آن را دارند.

اکثریت فرانسوی ها (60درصد) و سوئدی ها (56درصد) دید منفی نسبت به عملکرد دولتشان در حوزه حفظ سلامتی  مردم در جریان این پاندومی دارند.


 

 عملکرد دولت ها در حفظ اشتغال در دوران کرونا

دانمارکی ها و انگلیسی ها معتقدند که دولتشان در طول پاندومی کرونا در زمینه حفاظت شغلی مطلوب عمل کرده است، درحالی که عکس این قضیه در سوئد، آلمان و فرانسه صادق است.

در آغاز شیوع این بیماری، دولت دانمارک تدابیر پیشگیرانه ای را در سطح گسترده اتخاذ کرد و نتایج این نظرسنجی هم نشان می دهد اکثر مردم دانمارک نظر مثبتی درباره نحوه عملکرد دولتشان در حفظ مشاغل در طول همه گیری ویروس کرونا داشتند (54 درصد نظر مثبت در مقابل 45 درصد نظر منفی).

این در حالیست که دولت سوئد تمایلی به پیروی از این روش نداشت، در عوض سیاستی را در پیش گرفت که از مردم می خواهد از عقل سلیم خود استفاده کنند و به اقتصاد این امکان را می دهد تا اقتصاد بازتر بماند و حالا با گذشت یک سال، وقتی که صحبت از حمایت از مشاغل می شود،50 درصد از مردم این کشور می گویند که دولت کار خود را بد انجام داده است و در مقابل 40 درصد افراد از این تصمیم رضایت دارند.

تنها 34درصد از بزرگسالان در آلمان فکر می کنند که دولتشان در حفظ مشاغل خوب عمل کرده است در مقایسه با 56 درصدی که می گویند که عملکرد دولت در این زمینه نامطلوب بوده است.


 

آیا پایان این راه روشن است؟

در نگاه به آینده، تصویر مبهمی وجود دارد از اینکه زندگی مردم چه زمانی به حالت عادی باز می گردد؟

پاسخ دهندگان در دانمارک و بریتانیا بیشترین خوشبینی را دارند و به ترتیب 68 و 58 درصد شان می گویند که زندگی در کمتر از یکسال به حالت عادی باز می گردد.

اما با موج سوم پاندومی ویروس کرونا و افزایش محدودیت ها، این دیدگاه در فرانسه و آلمان کمتر خوش بینانه است و تنها 42 درصد فرانسوی ها و 48 درصد آلمانی ها فکر می کنند که زندگی شان تا یک سال دیگر به حالت عادی باز می گردد.

این در حالیست که یک نفر از هر ۱۱ نفر در آلمان (9 درصد) فکر می کند که زندگی هرگز مثل سابق نخواهد بود.

در سوئد، کشوری که هیچ وقت وارد یک قرنطینه سراسری نشده است نیز 52 درصد مردم فکر می کنند که تا سال دیگر زندگی مثل سابق خواهد شد.


 

این نظرسنجی موسسه یوگو در بازه زمانی 12 تا 17 ماه مارس سال 2021 میلادی انجام شده است.

https://yougov.co.uk/topics/politics/articles-reports/۲۰۲۱/۰۳/۳۰/eurotrack-how-well-have-governments-handled-corona

 


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی