شناسه خبر : 59234
تاریخ انتشار : 1399/11/28 14:13
عواقب تداوم جاده‌ صاف‌کنی امارات برای صهیونیست‌ها

نورنیوز بررسی کرد؛

عواقب تداوم جاده‌ صاف‌کنی امارات برای صهیونیست‌ها

نقش مخرب امارات متحده عربی در منطقه خلیج فارس و تلاش این کشور برای ایجاد بی‌ثباتی و تنش در منطقه که عملا آن را به شعبه‌ای از رژیم صهیونیستی تبدیل کرده، بیان‌گر این موضوع است که این اتحادیه تنها پوششی برای اقدامات ضدامنیتی و در جهت مخالف منافع ملت‌های منطقه خواهد بود.

نورنیوز گروه بین الملل: امروز سه‌شنبه برخی رسانه‌های منطقه‌ای از آغاز به کار تشکیلاتی با عنوان «اتحادیه جوامع یهودیان خلیج فارس» (AGJC) با مشارکت شش کشور عربی به رهبری خاخام «الی عبادی» و ریاست «ابراهیم داوود نونو» خبر دادند.

چنانچه در این خبرها آمده؛ این اتحادیه مدعی است که می‌خواهد جوامع یهودی عربستان، امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر را گرد هم آورده تا زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به جامعه یهودیان در منطقه را فراهم کند.

این اقدام مشکوک که پس از آشکارسازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و مشخصا با چراغ سبز ابوظبی و ریاض انجام شده، در حالی مدعی تلاش برای شکوفایی زندگی یهودیان با توجه به گشایش معاهده ابراهیم است که سال‌هاست یهودیان در ایران به زندگی و انجام آزادانه مناسک خود مشغول هستند.

از این جهت و با توجه به رویکرد سیاسی صهیونیست‌ها در راه‌اندازی چنین تشکیلاتی، به نظر می‌رسد این اقدام تحریک‌آمیز نتیجه معکوس بدهد و زندگی راحت و آزادانه یهودیان را با مشکل مواجه کند.

از سویی؛ نقش مخرب امارات متحده عربی در منطقه خلیج فارس و تلاش این کشور برای ایجاد بی‌ثباتی  و تنش در منطقه که عملا آن را به شعبه‌ای از رژیم صهیونیستی تبدیل کرده، بیان‌گر این موضوع است که این اتحادیه تنها پوششی برای اقدامات ضدامنیتی و در جهت مخالف منافع ملت‌های منطقه خواهد بود.

در واقع سه کشور امارات، سعودی و بحرین که با برآوردهای غلط، ایران را دشمن خود تصور کرده و هم‌راستا با اسرائیل، به دنبال جبران ناکامی‌های محور ضدمقاومت در یک دهه گذشته به ویژه در پرونده سوریه هستند، با چنین اقداماتی به بحران‌های غرب و جنوب غرب آسیا دامن می‌زنند.

بدیهی است کشورهایی چون امارات که محوریت این اقدامات را بر عهده دارند، باید منتظر عواقب و تبعات منفی گشودن پای صهیونیست‌ها به منطقه باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی