شناسه خبر : 56629
تاریخ انتشار : 1399/08/26 16:59
هوا سرد شده آقای بهزیستی!

هوا سرد شده آقای بهزیستی!

در کنار تمام موضوعات و مسائل اجتماعی که هر جامعه‌ای با آن درگیر است، برخی از موضوعات هستند که از نقطه نظر انسانی در اولویت قرار دارند و انتظار می‌رود که نهادهای مسئول به طور ویژه نسبت به آن واکنش نشان

نورنیوز ـ گروه جامعه: در کنار تمام موضوعات و مسائل اجتماعی که هر جامعه‌ای با آن درگیر است، برخی از موضوعات هستند که از نقطه نظر انسانی در اولویت قرار دارند و انتظار می‌رود که نهادهای مسئول به طور ویژه نسبت به آن واکنش نشان دهند.

یکی از این موضوعات افراد و گروه‌هایی هستند که به دلیل برخی نارسائی‌ها توان اداره خود را ندارند و حاکمیت موظف است که در این رابطه اقدام کند.

افراد مبتلا به سندروم داون یکی از این گروه‌ها هستند که بعضا یا از خانواده طرد می‌شوند، یا استثمار می‌شوند و...

البته معمولا علاوه بر نهادهای حاکمیتی مانند بهزیستی سمن‌ها یا موسسات غیر دولتی هستند که این افراد را از جنبه‌های مختلف زیر پوشش خود قرار می‌دهند، اما گاهی این مخلوقات معصوم خداوند در پیش چشمان همگان مظلوم واقع می‌شوند و متاسفانه کسی به داد آنها نمی‌رسد.

یکی از این نمونه‌ها که در فیلم مشهود است، فرد مبتلا به سندروم داونی است که هیچ سرپرستی ندارد و در سرمای این روزها در چهارراهی در کلانشهر کرج رفع گرسنگی خیابان‌گردی و گدایی می‌کند و با وجود اینکه این فیلم حداقل از 5 روز پیش از سوی یکی از موسسات پیگیر امور بچه‌های سندروم داونی منتشر شده هنوز هیچ اتفاقی از سوی بهزیستی به عنوان نهاد متولی دولتی درباره او رخ نداده است.


 

نمونه دیگر که در عکس مشخص است، بچه ای است که متاسفانه سرپرست نداشته و توسط فرد خاصی در بجنورد به کار اجباری گماشته و عملا استثمار شده است.


 

این موارد حتما فراگیر نیست اما حتی یک موردش هم زیبنده جامعه ایرانی نیست و ضروری است که سازمان بهزیستی ورود کرده و به این افراد سامان دهد. هوا سرد شده و اینها بی سرپناه هستند...

اطلاعات مورد نیاز درباره این دو نفر نزد «نورنیوز» موجود است.   


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی