شناسه خبر : 52473
تاریخ انتشار : 1399/05/05 16:11
نقض قوانین بین‌المللی توسط آمریکا یکی پس از دیگری/ جهان تا کجا سکوت خواهد کرد؟

نورنیوز بررسی کرد؛

نقض قوانین بین‌المللی توسط آمریکا یکی پس از دیگری/ جهان تا کجا سکوت خواهد کرد؟

اقدامات یکجانبه‌گرایانه و غیرقانونی آمریکا در سراسر جهان بدون توجه به پیمان‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال انجام است، اما آیا جهان حاضر است صلح و امنیت را قربانی زیاده‌خواهی‌های سیاستمداران آمریکایی کند؟

نورنیوز ـ گروه بین الملل: درگیری‌ها میان ایالات متحده آمریکا و چین روز به روز در حال اوج گرفتن است و پا را از حوزه‌های صرف تجاری و اقتصادی فراتر گذاشته است.

در یکی از آخرین موارد، دستور دولت ترامپ مبنی بر بسته شدن کنسولگری چین در شهر «هوستون» ایالت تگزاس، طی چهار دهه اخیر بی‌سابقه ارزیابی شده است.

دولت آمریکا مدعی است برای خروج کارکنان کنسولگری چین از این ساختمان مهلت تعیین کرده بوده و با پایان یافتن این مهلت، نیروهای فدرال وارد آن شده و ساختمان را ضبط کرده‌اند.

مایک پومپئو از بستن کنسولگری چین در تگزاس دفاع کرده و آن را اقدامی در برابر فعالیت‌های غیر دیپلماتیک چینی‌ها عنوان کرده است.

مقام‌های آمریکا بدون ارائه هیچ مستندی، مدعی هستند که این کنسولگری در عملیات جاسوسی با هدف به سرقت بردن تحقیقات پزشکی مشارکت داشته که البته چین این اتهامات را رد کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا با این ادعا که دانشمندان در هوستون تگزاس به دنبال یافتن واکسن برای ویروس کرونا هستند، اخیرا چین را به تلاش برای هک شرکت‌های دارویی در سراسر جهان با هدف سرقت اسرار واکسن ویروس کرونا متهم کرده بود.

در مقابل نیز دولت چین از این اقدام آمریکا به شدت انتقاد کرده و دستور داده کنسولگری آمریکا در شهر «چنگدو» بسته شود.

کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو بیش از ۲۰۰ پرسنل دارد و به دلیل نزدیکی‌اش به منطقه خودمختار تبت، دارای اهمیتی استراتژیک است.

این اقدام ایالات متحده نقض قوانین دیپلماتیک است و در ادامه رفتارهای غیرقانونی کاخ سفید در دفاع از آنچه منافع ملی خود می‌خواند صورت می‌گیرد.

اقدامات یکجانبه‌گرایانه و غیرقانونی آمریکا در سراسر جهان بدون توجه به پیمان‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال انجام است، چنانچه در فقره ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی نیز با تخطی از پروتکل‌های سازمان جهانی ایکائو و کنوانسیون شیکاگو نیز شاهد آن بودیم.

سوال اما اینجاست که دولت‌ها و ملت‌های جهان تا کجا در مقابل این قلدرمآبی و تجاوزگری‌های کاخ سفید سکوت خواهند کرد؟ آیا جهان حاضر است صلح و امنیت را قربانی زیاده‌خواهی‌های سیاستمداران آمریکایی کند؟


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی