شناسه خبر : 48381
تاریخ انتشار : 1399/02/02 12:36
آمریکا نیروهایش را در کره جنوبی کاهش می دهد

آمریکا نیروهایش را در کره جنوبی کاهش می دهد

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که احتمال می رود آمریکا بخشی از نیروهای نظامی خود را در این کشور بر سر اختلاف تقسیم هزینه استقرار آنها کاهش دهد.

یونهاپ روز سه شنبه نوشت: آمریکا در نظر دارد برای فشار بر کره جنوب با هدف قبول پرداخت مبالغ بیشتر برای ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور، شماری از سربازان خود را کاهش دهد.

این نخستین بار است که گزارشی درباره اقدام آمریکا برای کاهش نظامیان خود در کره جنوبی آنهم پس از چندین دهه از استقرار آنها در این کشور منتشر می شود.

این مطلب پس از آن منتشر می شود که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت که برخی از پیشنهادهای کره جنوبی برای افزایش هزینه استقرار نظامیان آمریکایی را رد کرده است.

او البته در پاسخ به سوالی درباره کاهش نظامیان آمریکا تلویحا گفت که مساله این نیست موضوع اینجا است آنها باید برای دفاع از کشور خود مشارکت کنند.

ترامپ افزود که کره جنوبی یک کشور ثروتمند است من برخی از هزینه های پیشنهادی را رد کرده ام آنها باید درصد بیشتری را برای خدمات ما در کره جنوبی پرداخت کنند.

رییس جمهوری آمریکا بدون اشاره به اینکه کره جنوبی چه مبالغی را پیشنهاد کرده است، گفت: ما دارای روابط خوبی با یکدیگر هستیم اما تقسیم بندی هزینه ها باید عادلانه باشد.

بر اساس توافق دو کشور در سال گذشته میلادی کره جنوبی ۸۷۰ میلیون دلار برای استقرار نظامیان آمریکایی پرداخت کرده است پیشتر گزارش شده بود که پیشنهادی برای افزایش ۱۳ درصدی این مبلغ مطرح شده که از سوی آمریکا مورد قبول واقع نشده است.

روسای جمهوری دو کشور روز شنبه تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند اما هیچیک به موضوع تقسیم هزینه استقرار نظامیان آمریکا در کره جنوبی اشاره نکردند.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی