شناسه خبر : 46132
تاریخ انتشار : 1399/01/08 08:19
گسترش سایه مرگ در آمریکا/ ترامپ نگران دستاوردهای اقتصادی

نورنیوزبررسی می کند:

گسترش سایه مرگ در آمریکا/ ترامپ نگران دستاوردهای اقتصادی

در حالی که به دلیل گسترش تصاعدی شیوع کرونا در آمریکا این کشور به اذعان سازمان جهانی بهداشت در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کرونا در جهان است ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز گفت :باید به نحوی مسیر بازگشت زودهنگام مردم به کار‌هایشان و رونق دوباره اقتصاد باز شود.

نورنیوز-گروه اقتصادی: دونالد ترامپ در یک جلسه زنده پرسش وپاسخ در شبکه فاکس‌نیوز، گفته است: مردم کشور باید تا دو هفته آینده به سر کارشان برگردند چون قرنطینه کشور را به نابودی خواهد کشاند و ما نمی‌توانیم به مردم در قبال کار نکردن حقوق بدهیم.
ترامپ بار دیگر ادعاهای خود را در مورد آنفلونزا تکرار کرد و گفت:سالانه نزدیک به ۳۶ هزار نفر در کشور با ابتلا به آنفولانزا جان خود را از دست می‌دهند، ولی ما کشور را بخاطر آن تعطیل نمی‌کنیم. 
اظهارات ترامپ با انتقاد شدید مقامات مختلف این کشور مواجه شده چرا که تفاوت‌های بسیار زیادی بین آنفلونزا و ویروس کرونا وجود دارد و بی‌توجهی به این تفاوت، جان میلیون‌ها نفر در ایالت متحده را با خطر مواجه می‌کند.
دونالد ترامپ از مردم خواسته است کشور را از تعطیلی بیرون بیاورند و با رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت در محیط، هر چه زودتر کسب و کار‌ها را گشایش دهند.
اظهارات دونالد ترامپ در حالی مطرح می شود که بر اساس امارهای رسمی، شیوع کرونا در این کشور بشدت در حال افزایش بوده و در حال حاضر آمریکا پس از چین و ایتالیا رکورد دار تعداد مبتلایان است.
کارشناسان سیاسی و فعالان رسانه ای در آمریکا معتقدند که ترامپ نگران از دست دادن تنها مزیت دوران ریاست جمهوری خود یعنی رشد اقتصادی است.
سقوط بازارهای سهام در کنار بیکاری میلیون‌ها نفر و تعطیلی یک سوم ایالت‌های آمریکا از جمله دو مرکز اقتصادی کشوریعنی نیویورک و کالیفرنیا، وی را نسبت به تاثیر بحران کرونا بر انتخاب مجددش به مقام ریاست جمهوری در ماه نوامبر،بشدت نگران کرده است. 
ترامپ با اطمینان کامل ادعا کرده است: "تا دو هفته دیگر همه کسب و کار‌ها را از سر می‌گیریم و نمی‌توانیم مزیت‌های خود را (درزمینه اقتصادی) از دست بدهیم"


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی