شناسه خبر : 45952
تاریخ انتشار : 1399/01/05 16:34
آمریکا یک میلیارد دلار از کمک های خود به افغانستان را کاهش داد

آمریکا یک میلیارد دلار از کمک های خود به افغانستان را کاهش داد

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پی سفر خود به کابل و ناکامی در حل اختلافات میان غنی و عبدالله از تصمیم واشنگتن بر کاهش یک میلیارد دلار از کمک های خود به افغانستان خبرداد وی همچنین تاکید کرد که تنها راه حل این اختلافات رسیدن به یک توافق سیاسی و تشکیل یک حکومت فراگیر می‌باشد.

نورنیوز_گروه بین‌الملل: مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از ملاقات با رئیس جمهور افغانستان و ناکامی در حل اختلافات اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر پست ریاست جمهوری افغانستان، از تصمیم واشنگتن بر کاهش یک میلیارد دلار از کمک‌های خود به این کشور خبر داد. همچنین پامپئو بامداد امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد: با توجه به آنکه ناکامی حکومت افغانستان در رهبری، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید؛ دولت آمریکا روابط و همکاری های خود با افغانستان را مورد بازبینی قرار خواهد داد و اعلام کرد، در کنار دیگر اقدامات، از میزان کمک مالی خود در سال ۲۰۲۱ نیز به مقدار یک میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

پامپئو تاکید کرد که تنها را حل این اختلافات رسیدن به یک توافق سیاسی است. وی افزود: واشنگتن از تشکیل یک حکومت فراگیر که پذیرای همه آحاد و اقشار افغانستان باشد حمایت می‌کند. وزیرخارجه آمریکا پس از سفر روز دوشنبه خود به کابل امروز پس از عزیمت به واشنگتن دیداری با نمایندگان طالبان در قطر داشت. اشرف غنی در واکنش به اعلام قطع یک میلیارد دلار آمریکا به افغانستان گفت: کاهش کمک آمریکا تاثیر مستقیمی بر بخش های کلیدی افغانستان ندارد و دولت از قبل برای وضعیت های غیر مترقبه برنامه ریزی مدون داشته‌است.

غنی از ملاقات روزگذشته خود با عبدالله خبرداد و گفت: عبدالله خواهان تغییر قانون اساسی در یک شب است و اوصلاحیت این کار را ندارد. وی تاکید کرد در مذاکره و مشارکت در کابینه همچنان باز خواهد بود. حدود شش‌ماه پیش انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد که نتیجه آن ماه پیش اعلام شد و کمیسیون مستقل انتخابات اشرف غنی را به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم اعلام کرد. اما عبدالله عبدالله رئیس اجرایی پیشین این کشور نتایج را نپذیرفت و هردو به صورت همزمان خود را رئیس جمهور افغانستان اعلام کردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی