شناسه خبر : 45902
تاریخ انتشار : 1399/01/05 10:21
تصاعد وحشت، راهبرد کرونایی ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری امریکا

نورنیوز بررسی کرد؛

تصاعد وحشت، راهبرد کرونایی ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری امریکا

ترامپ در سال 2016 و پیش از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری و در جریان تبلیغات انتخاباتی استفاده موثری از ترس و ناامنی نهادینه شده در جامعه آمریکا بعمل اورد و با تشدید نگرانی و وحشت نسبت به آینده توانست توجه گروههایی از جامعه را به سمت خود به عنوان رییس جمهوری منجی جلب کند.

نور نیوز- گروه بین الملل- واکنش اولیه ترامپ به شیوع کرونا در آمریکا که مجادله جدی او با دموکراتها را نیز به همراه داشت،سوالات و ابهامات زیادی در افکار عمومی و رسانه های آمریکا ایجاد کرد
کم اهمیت جلوه دادن این رخداد و تاخیر در واکنش به بحران در کنار ارایه اطلاعات ناقص وحتی اشتباه در مورد ویروس کرونا و شیوع آن، به کانون اصلی مخالفتها علیه وی مبدل شد 
فارغ از این که اظهارات و اقدامات اولیه ترامپ از سر جهل،لجبازی و یا پیگیری یک راهبرد گام به گام بوده باشد بررسی رفتارهای رییس جمهور آمریکا در موارد مشابه موید این واقعیت است که او تلاش می کند از هر بحرانی برای ایجاد موقعیتهای مناسب برای خود بهره برداری کند.
ترامپ پیش از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری و در جریان تبلیغات انتخاباتی استفاده موثری از ترس و ناامنی نهادینه شده در جامعه آمریکا بعمل اورد و با تشدید نگرانی و وحشت نسبت به آینده توانست توجه گروههایی از جامعه را به سمت خود به عنوان رییس جمهوری منجی جلب کند.
تمرکز بر موضوعاتی چون حضور پرهزینه ومرگبار نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف جهان،بزرگنمایی مسئله پناهندگان ومهاجران و همچنین تهدید جلوه دادن مناسبات ایالات متحده با اروپا و چین از جمله محورهایی بود که ترامپ با تاکید بر آنها توانست به نگرانیها نسبت به اینده در جامعه امریکا دامن بزند.
مفهوم سازی محورهای فوق ذیل خطر تروریسم و افزایش بیکاری در جامعه ی آمریکا موجب شد تا بخش کمتر برخوردار جامعه آمریکا که همواره نگران آینده است از او به عنوان منجی حمایت کند.
ترامپ درموج دوم اظهارات خود درباره کرونا کاملا در چارچوب راهبرد تصاعد وحشت گام برداشت و با مرتبط نمودن ایجاد و شیوع این بیماری به منشاء خارجی و همچنین ممنوع کردن پروازها به اروپا، ترس و نگرانی از کل جهان را در میان شهروندان آمریکایی ترویج کرد
واکنشهای غیر منتظره جامعه آمریکا به هراس افکنی ترامپ که در قالب هجوم به فروشگاههای موادغذایی و بهداشتی و همچنین خرید غیر متعارف سلاح بروز و ظهور پیدا کرد نشان داد که رئیس جمهور آمریکا حداقل در گام اول "راهبرد تصاعد وحشت" به اهدافش نزدیک شده است جامعه وحشت زده در سال ۲۰۱۶ ترامپ را به عنوان "رییس جمهور منجی" انتخاب کرد.
در شرایط کنونی سوال اصلی این است که آیا هراس افکنی مجدد ترامپ منجر به فاصله گرفتن جامعه آمریکا از رفتار عقلایی و قرار گرفتن در مسیر سراب گونه دستیابی به امنیت وعده داده شده از سوی او خواهد شد


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی