شناسه خبر : 42620
تاریخ انتشار : 1398/11/25 12:07
فراکسیون «صادقون»: سفارت آمریکا در پی گسترش فساد در میادین اعتراضات عراق است

فراکسیون «صادقون»: سفارت آمریکا در پی گسترش فساد در میادین اعتراضات عراق است

فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق خبر داد که آمریکا قصد دارد در میادین اعتراضات مردمی عراق، فساد و بی‌بندوباری را گسترش دهد تا مسیر اصلی این اعتراضات، منحرف شود.

فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق از توطئه جدید سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد علیه این کشور خبر داد.

صادقون با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «شدت جنگ نرم علیه جامعه اصیل عراق افزایش یافته است و دشمنان عراق گاهی با شیوه‌ها و شعارهایی به نام آزادی فردی و گاه به نام حقوق و مساوات، قصد دارند بافت اجتماعی [عراق] را از بین ببرند».

شبکه خبری العهد به نقل از این فراکسیون گزارش داد که دشمنان ملت عراق قصد دارند آداب و رسوم این کشور را از بین ببرند و ارزش‌های مذهبی و اخلاقی را که جامعه عراق با آن پرورش یافته، نابود کنند.

صادقون تصریح کرد که شدت گرفتن این جنگ نرم «طرح مشخصی را با نظارت سفارت آمریکا برای ما برملا کرد که برای گسترش فساد و مظاهر بی‌بندوباری در میادین اعتراضات صورت گرفت».

این فراکسیون پارلمانی عراق خاطر نشان کرد، هدف از این طرح آمریکا، مخدوش کردن چهره تظاهرات‌های مردم عراق و منصرف کردن آن از مسیر واقعی‌اش است.

صادقون مسیر واقعی تظاهرات مردم عراق را اصلاح و تغییری عنوان کرد که آمریکا با «حمایت و تشویق از برخی نمودهای منحرف و کاملا به دور از اخلاق و ارزش‌های جامعه ما» قصد دارد این تغییر صورت نگیرد.

این فراکسیون عراقی تأکید کرد که سفارت آمریکا با گسترش مشروبات الکلی و مواد مخدر در میان جوانان، فرهنگ مختلط بودن و روابط نامشروع افراد بدون رعایت هیچ گونه جانب اخلاقی و اجتماعی، در حال انجام توطئه خود است.

صادقون خاطر نشان کرد: «به زنان عراقی -که در شرافت و عفت الگو هستند، و مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (ع) تربیت شده‌اند- اطمینان زیادی داریم که با چنین دسیسه‌هایی و تلاش‌هایی مقابله خواهند کرد که برای آسیب زدن به ارزشها و اخلاق ماست».

این فراکسیون پارلمانی در پایان از همه نهادهای فرهنگی، تربیتی، دینی و اجتماعی خواست که با «این جنگ پلید مقابله و همگی برای حفظ هویت دینی، اجتماعی، ارزش‌ها و اصول اصیل، همکاری کنیم».

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) آغاز شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه  و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکرده‌اند.

مردم عراق همچنین چهارم بهمن ماه گذشته به دعوت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تظاهرات میلیونی برای مطالبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان برگزار کردند.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی