شناسه خبر : 42599
تاریخ انتشار : 1398/11/25 10:34
شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب انقلاب اسلامی و یک دیپلمات موفق انقلابی بود

شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب انقلاب اسلامی و یک دیپلمات موفق انقلابی بود

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در جمع مردم اردکان با اشاره به ویژگی‌های سید شهیدان جبهه مقاومت، گفت: شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب انقلاب اسلامی و یک دیپلمات موفق انقلابی بود.

مراسم اربعین شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهدای عملیات والفجر 8 با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسؤولین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان برگزار شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین روز شهادت قهرمان بزرگ و سید شهیدان جبهه مقاومت و قهرمان ملی ایران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مردم ما همانند سایر روزهای تاریخی، امسال 22 بهمن تماشایی داشتند و اوج اقتدار، وفاق و همبستگی خود را همچون گذشته به نمایش گذاشتند و این حضور یک سیلی محکمی بر تروریست‌های بغداد و جنتلمن‌های آمریکایی بود.

وی بابیان اینکه امروز 41 سال از حیات پرافتخار و پر از فرازوفرود جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز در بهترین شرایط و قدرتمندی قرار دارد و انقلاب اسلامی با رهبری پیشوایان بزرگ و نائبان عزیز امام زمان (عج) توانست مهم‌ترین چالش‌های تاریخ بشر را پشت سر بگذارد.

سردار علی‌محمد نائینی اظهار داشت: هیچ تهدیدی قابل‌تصور نیست که علیه این نظام اعمال نشده باشد همه جنبه‌های تهدید گاهی مجزا و گاهی باهم که هریک از آن‌ها برای ساقط کردن نظام کافی بود توسط دشمنان در تراز جهانی علیه این نظام اعمال شد و دشمنان ما حداکثر مقدورات خود را به کار بستند و آن چیزی که به کار نبستند ناممکن‌ها بود و هیچ فضای تنفسی بدون تهدید را برای ما نگذاشته است.

وی بابیان اینکه قدرت آمریکای امروز که در مقابل ما آرایش گرفته با ده سال پیش و حتی با سال قبل کاملاً متفاوت است، گفت: ما هم متفاوت هستیم آمادگی و قدرت ما در ابعاد مختلف هرروز رو به افزایش است و امروز دارای جنبه‌های مختلف قدرت هستیم که در سال‌های قبل از آن برخوردار نبودیم و حتی ابتدای امسال نیز نداشتیم و یک نمونه آن رونمایی از موتور جدید موشک‌ها بود که امکان ره‌گیری موشک‌ها توسط دشمن وجود ندارد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: به‌طورقطع غروب قدرت دشمن و فروپاشی دشمن یک واقعیت است هرچند فروپاشی قدرت‌های بزرگ مانند ساختمان‌های عظیم و فرسوده هستند که وقتی فرومی‌ریزند خطرناک هستند و امروز خود آن‌ها اذعان دارند که ما در خاورمیانه به دنبال دموکراته کردن نظام‌های منطقه و غرب آسیا بودیم و دنبال لیبرالیزه و غربی کردن فضاهای اجتماعی و فرهنگی این جوامع بودیم و باوجوداینکه قدرت اقتصادی و قدرت نظامی برتری داشتیم اما نتوانستیم.

وی با اشاره به نقش قاسم سلیمانی در شکست ارتش آمریکا در اشغال نظامی عراق، گفت: نظریه‌پردازان آمریکایی مطرح کردند که ما بیش از یک دهه تلاش کردیم تا با دولت سازی و ملت‌سازی یک دولت آمریکایی در عراق شکل بگیرد اما قدرت نرم لازم را برای ارتباط با جامعه عراقی نداشتیم زیرا ایران بدون اینکه کمترین هزینه‌ای را بدهد بالاترین عمق راهبردی را در عراق داشت.

سردار نائینی افزود: انقلاب ما عرصه‌های جدیدی پیدا کرد و جبهه‌های جدیدی گشوده شد و به پیروزی‌های بزرگی رسیدیم و این‌ها از واقعیت‌های قدرت انقلاب اسلامی است همچنان که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند که؛ راه قدرتمندی، قوی شدن در همه عرصه‌هاست و به لطف الهی این فهم و این نگاه در منطقه مقاومت شکل گرفت.

وی گفت: اگر ما در این 41 سال این نگاه را در عرصه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی داشتیم شاهد قدرت بازدارندگی همه‌جانبه بودیم امروز قدرت ما در حوزه دفاعی و امنیتی در اوج خودش ظهور و بروز پیدا کرد اما متأسفانه در کشور مسؤولینی هستند که این باورها را ندارند حتی در شرایطی که ما پایگاه آمریکایی‌ها را زدیم از قبل چنین نگاهی در انتقام از آمریکایی‌ها نداشتند و وقتی‌که پایگاه عین الاسد را زدیم نگاه برخی از افراد این بود که ما باید هزینه ورود به جنگ با آمریکا را بدهیم.

مشاور فرمانده کل سپاه بابیان اینکه شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) بود، افزود: او عمق راهبردی و مردمی داشت و از جنس مردم بود و به مردم عشق داشت و درد و رنج مردم را درد و رنج خودش می‌دانست و هر کاری که می‌توانست برای مردم انجام می‌داد تا فشاری از دوش مردم برداشته شود و همین عشق و ارادت به مردم در تشییع‌جنازه او ظهور پیدا کرد.

وی اظهار داشت: همه با این مرد بزرگ و الهی احساس غرور و عزت کردند اخلاص، صداقت، سرباز ولایت بودن، شجاعت، تدبیر، روحیه مردمی و در یک‌کلام شخصیت همه‌جانبه و کامل او همه را به حرکت درآورد و به هویت مردم ایران تبدیل شد او یک ملت را متحد کرد و تراز مقاومت را نیز در سطح منطقه و ملت‌ها بالا برد.

سردار نائینی گفت: کار بزرگ حاج قاسم سلیمانی آزادسازی سرزمین‌های عراق و سوریه نبود بلکه کار بزرگ‌تر او تربیت قاسم سلیمانی‌های متعدد در محور مقاومت بود که هم‌اکنون در منطقه غرب آسیا نقش‌آفرینی می‌کنند شهید سلیمانی در جنگ سوریه به‌عنوان یک سیاستمدار و دیپلمات موفق انقلابی شخصیت‌های بزرگ دنیا را پای‌کار آورد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به سالروز عملیات والفجر 8 افزود: این عملیات بسیار پیچیده، پرمخاطره، تاریخی و تعیین‌کننده در سرنوشت جنگ و یکی از مهم‌ترین نبردهای دوران دفاع مقدس بود زیرا کسی باور نمی‌کرد ما بتوانیم از اروند عبور کنیم و این عملیات موازنه قوا را به شکل بی‌نظیری به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و رزمندگان ما ماشین جنگی صدام را درهم شکستند.

وی در پایان از ایثار، مجاهدت و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان تیپ الغدیر استان یزد در دوران دفاع مقدس به‌ویژه در عملیات والفجر 8 تجلیل کرد.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی