شناسه خبر : 39923
تاریخ انتشار : 1398/10/23 15:24
مذاکره نخست وزیر هند و رییس جمهوری فرانسه در مورد خاورمیانه

مذاکره نخست وزیر هند و رییس جمهوری فرانسه در مورد خاورمیانه

رسانه های هند روز دوشنبه از مکالمه تلفنی نارندرا مودی نخست وزیر هند و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با موضوع تنش‌های خاورمیانه و کشمیر خبر دادند.

شبکه خبری " ان دی تی وی" روز سه شنبه گزارش داد:  دولت فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و نارندرا مودی نخست وزیر هند با روحیه اعتماد و صداقت که مشخصه روابط میان دو کشور است با یکدیگر مکالمه کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رییس جمهوری فرانسه و نخست وزیر هند در مورد وضعیت خاورمیانه گفت و گو کردند و توافق کردند که برای کاهش تنش ها در منطقه با یکدیگر همکاری کرده و همه طرف ها را به خویشتنداری و مسولیت پذیری دعوت کنند.

هفته گذشته بود که نارندرا مودی نخست وزیر هند و دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در مکالمه‌ای تلفنی در مورد امکان گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های موردنظر گفت و گو کرده و مسائل امنیتی منطقه را بررسی کردند.

اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند هفته گذشته با مایک پمئو همتای آمریکایی خود گفت و گو کرده و از افزایش تنش ها در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده بود.

وزیر امور خارجه هند همچنین شب گذشته با همتایان قطری و اردنی خود گفت و گو کرده تا وضعیت خاورمیانه را بررسی کند. وی پیش از این با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و همتای عمانی خود نیز گفت و گو کرده بود.

تنش ها میان ایران و آمریکا از روز جمعه پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، به بالاترین سطح خود رسید.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وابومهدی‌المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه گذشته از مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی