شناسه خبر : 30464
تاریخ انتشار : 1398/02/11 14:52
میدان سرخ مسکو در تسخیر کارگران روس

میدان سرخ مسکو در تسخیر کارگران روس

مسکو - ایرنا - روز جهانی کارگر با حضور دهها هزار نفری مردم در میدان سرخ مسکو در حالی گرامی داشته شد که کارگران شرکت کننده در این تجمع خواستار توجه دولتمردان و قانونگذاران به نیازهای خود شدند.

امروز چهارشنبه همزمان با دیگر کشورها، در روسیه نیز انبوهی از مردم در چند خیابان تجمع کردند و خواستار برقراری عدالت اقتصادی شدند.
هزاران کارگر و اعضای اتحادیه های کارگری روسیه امروز در میدان سرخ مسکو و همچنین شهرهای مختلف روسیه با برگزاری گردهمایی هایی این روز را گرامی داشتند.
روز جهانی کارگر در روسیه عنوان «روز بهار و کار» را هم دارد و تعطیلات رسمی 10 روزه روس ها در فصل بهار از این روز آغاز می شود.
شرکت گنندگان در مراسم روز کارگر در شهرهای مختلف روسیه، شعار نوشته های کار و صلح، برقراری عدالت اقتصادی و همچنین اهمیت کارگران در نظام اقتصادی هم در دست داشتند.
در مسکو به این مناسبت دو تجمع برگزار شد که تجمع نخست را اعضای اتحادیه های کارگری روسیه با حضور 100 هزار نفر در میدان سرخ برگزار کرد.
نمایندگان برخی سازمان های دولتی مسکو، سرگئی سابیانین شهردار این شهر و آلکسی شاپوشنیکوف نماینده دوما از جمله حاضرین در این تجمع بودند.
شرکت کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی با مضامینی همچون «خواهان عدالت اقتصادی هستیم» و «حقوق کارگران باید رعایت شود» و «آرامش-کار- ماه می» در دست داشتند و شعارهایی برای لزوم برقراری عدالت اقتصادی سر می دادند.
میخاییل آنتونتسف رئیس فدراسیون اتحادیه های اصناف مسکو نیز در این تجمع گفت که کارگران و کارکنان مراکز اقتصادی همه تلاش خود را بکار می گیرند تا کودکان و افراد سالخورده در آرامش و رفاه زندگی کنند.
وی افزود: برای اینکه در کشور ما وضع خوبی داشته باشیم با حفظ سنت ها خواستار افزایش دستمزدها، فرصت های شغلی برای جوانان و افراد در سن پیش از بازنشستگی هستیم.
آنتونتسف خاطرنشان کرد: ما بر لزوم تامین شرایط ایمن کاری در هر مرکز اقتصادی تاکید می کنیم.
به گزارش رسانه ها، تجمع دیگری نیز امروز در میدان تیاترالنایا برگزار و در آن دهها هزار نفر از ساکنان مسکو شرکت داشتند.
برای برگزاری هر چه بهتر این تجمعات، اداره راهنمایی و رانندگی مسکو چندین خیابان در ناحیه مرکزی پایتخت را بست.
گزارش های رسیده از شهرهای مختلف روسیه، حاکی از برگزاری اجتماعات به مناسبت روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف از ولادی وستوک در خاور دور و سواحل دریای ژاپن تا کالینین گراد در غربی ترین نقطه این کشور در ساحل دریای بالتیک است.
شرکت کنندگان در این تجمعات، خواسته های خود شامل برقراری عدالت اقتصادی، رعایت حقوق کارگران، افزایش دستمزدها و برخی خواسته های دیگر را مطرح کردند. 
روز کارگر از زمان اتحاد جماهیر شوروی جایگاهی مهم در نظام سیاسی اجتماعی حکومت کمونیستی داشت، ولی پس از فروپاشی شوروی، کمتر مانند مورد توجه قرار گرفت و بیشتر حالت جشن و شادمانی عمومی یافت.
به همین دلیل در تجمعات روز کارگر در روسیه دیده می شود که شماری از شرکت کنندگان نمادها و تصاویری مربوط به دوران شوروی را حمل می کنند.
این روز یادمان شورش کارگران آمریکایی در اول ماه می سال 1886 در شیکاگو است.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی