شناسه خبر : 30221
تاریخ انتشار : 1398/02/17 08:48
اتحادیه اروپا نتوانست در رابطه با برجام استقلال سیاسی خود را حفظ کند

اتحادیه اروپا نتوانست در رابطه با برجام استقلال سیاسی خود را حفظ کند

قاسم جاسمی: اتحادیه اروپا نتوانست در رابطه با برجام استقلال سیاسی خود را حفظ کند

سید قاسم جاسمی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این خصوص گفت: این انتظار وجود داشت که اتحادیه اروپا استقلال سیاسی خود را حفظ کند و برنامه برجام را با ایران به صورت مشترک پیش ببرد اما آنها هم نتوانستند بر اساس معیارهای جهانی و معیارهایی که در برجام منعقد شده بود ادامه دهند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: ما خیلی دلخوش به این موضوع نیستیم ولی واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران خصوصا دستگاه دیپلماسی ما نمی خواهد بهانه دست آمریکایی ها و اتحادیه اروپا بیفتد ولی برجام دستاورد خاصی تا الان نداشته و نخواهد داشت.


جاسمی تصریح کرد: متاسفانه با خروج آمریکا از برجام همه چیز پایان یافته است ما وقتی تنها باشیم چه ظرفیتی می توانیم ایجاد کنیم!. طرف ما ?+ ? است؛ آمریکا که از آن خارج شد و اتحادیه اروپا هم به همین شکل کاری نمی‌تواند انجام دهد و ما وقتی تنها هستیم نمی توانیم ظرفیتی ایجاد کنیم.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اما تنها ظرفیت مهمی که برجام برای ما داشت این بود که اکثر کشورهای دنیا فهمیدند که ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم و شفاف سازی می‌کنیم و ثابت کردیم که به اتجادیه اروپا و آمریکا حسن نیت داریم اما آنها از این حسن نیت ما هم درس عبرتی نگرفتند.



شفقنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی