شناسه خبر : 30132
تاریخ انتشار : 1397/12/28 12:26
سطوح مختلف مزدی در سال 98 چقدر دریافتی دارند؟ / از شکاف درآمدی بین افراد کاسته شد

سطوح مختلف مزدی در سال 98 چقدر دریافتی دارند؟ / از شکاف درآمدی بین افراد کاسته شد


نور نیوز: بالاخره پرونده دستمزد سال 98 بسته شد. ساعت 5 صبح بامداد امروز، شورای عالی کار پس از ?? ساعت چانه‌زنی فشرده، بعد از تعیین حداقل دستمزد  با تعیین درصد سایر سطوح مزدی به کار خود پایان داد. حداقل دستمزد بر اساس نشست دیشب، حدود 400 هزار تومان (36.5 درصد) افزایش پیدا کرد. بر این اساس، حداقل دستمزد کارگران از بک میلیون و ??? هزار تومان تصویب شده  به یک میلیون و ??? هزار تومان رسید. همچنین حق مسکن به 100 هزار تومان و بن کارگری به 190 هزار تومان افزایش پیدا کرد. همچنین حق اولاد برای یک فرزند به 150 هزار تومان رسید. بنابراین، حداقل دریافتی یک کارگر متأهل با یک فرزند، ماهانه از حدود یک میلیون و ??? هزار تومان به حدود ? میلیون تومان افزایش یافت و دریافتی یک کارگر ( متاهل یا مجرد) با احتساب حق مسکن و بن کارگری به یک میلیون و 780 هزار تومان رسید.


در ادامه نشست، دستمزد کارگران دارای «سایر سطوح مزدی» که حقوق پایه آنها در سال جاری بیش از یک میلیون و ??? هزار و ??? تومان بود به صورت ترکیبی از درصد و رقم ریالی ثابت تعیین شد. میزان افزایشی که برای این سطوح در نظر گرفته شده به شرح زیر است:


13 درصد افزایش پایه حقوق + 261 هزار تومان.


بر این اساس، نیروی کاری که پایه حقوق آن در سال گذشته 2 میلیون و 200 هزار تومان بوده، ابتدا با  13 درصد افزایش قیمت به رقم دریافتی 2 میلیون و 486 هزار تومان رسیده و سپس به اضافه 261 هزار تومان شده و در نهایت دریافتی این فرد 2 میلیون و 729 هزار تومان خواهد شد.  به نظر می‌رسد با این فرمول تازه، اندکی از شکاف درآمدی بین افراد در سطوح مختلف درآمدی، کاسته می‌شود. چرا که برای مثال فردی با پایه حقوق دو برابر یک کارگر ساده، 24 درصد افزایش حقوق و یک کارگر ساده که همواره کمترین دریافتی را داشته، 36.5 درصد افزایش حقوق را در سال آینده تجربه خواهد کرد.


 


 


 



کلید واژگان
کارگری
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی