شناسه خبر : 30089
تاریخ انتشار : 1397/12/21 22:59
افزایش 500 هزار تا دو میلیون تومانی حقوق کارمندان دولت

افزایش 500 هزار تا دو میلیون تومانی حقوق کارمندان دولت


نورنیوز: پایین‌ترین حقوق‌ها ??? هزار تومان افزایش می‌یابد و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ? میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. این خبری است که یکی از نمایندگان مجلس داده و در توضیح آن گفته است: در حالی که طبق پیشنهاد دولت تنها ??? هزار تومان افزایش برای پایین‌ترین حقوق‌ها و بیش از ? میلیون تومان افزایش برای بالاترین حقوق‌ها اعمال می‌شد، مجلس تلاش کرد که بیشتر به سمت عدالت حرکت کند و شکاف افزایش دستمزدها را کاهش دهد.


حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرده در این باره گفته است: مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه‌ی بودجه سال ?? و توضیحات علی لاریجانی در جلسه روز یکشنبه مجلس  نحوه افزایش حقوق‌ها تغییر کرده است. در حال حاضر هیچ ابهامی در مصوبه مجلس وجود ندارد.


به گفته او طبق این مصوبه باید به همه کارکنان شاغل و بازنشسته کشوری و لشگری در سال آینده ??? هزار تومان بدهند که این را از طریق ضریب اعمال می‌کنند به نحوی که مجموع افزایش ??? هزار تومان بشود.


نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: علاوه بر افزایش ??? هزار تومانی حقوق دولت باید تا ?? درصد نیز افزایش حقوق اعمال کند. عبارت تا ?? درصد به این منظور گنجانده شده که اگر منابع دولت کم باشد مثلاً در حد ? و نیم درصد باشد ایرادی از سوی شورای نگهبان به این مصوبه گرفته نشود..


او افزود: در حال حاضر ما ?? هزار میلیارد تومان منابع به این منظور داریم که ?? هزار میلیارد تومان آن برای افزایش ??? هزار تومانی حقوق‌ها و ?? هزار میلیارد تومان برای ?? درصد افزایش حقوق است. در واقع در سال ??، ??? هزار میلیارد تومان برای حقوق‌ها هزینه کردیم که ?? درصد آن ??.? هزار میلیارد تومان می‌شود. .


حاجی بابایی با بیان این که تعداد کارکنان شاغل و بازنشسته با نیروهای مسلح ? میلیون و بدون آنها ? میلیون و ??? هزار نفر است تاکید کرد: شرایط برای اعمال افزایش ?? درصدی حقوق‌ها هم مهیا است و برای بازنشستگان کشوری و لشگری هم لحاظ خواهد شد. این افزایش ?? درصدی هم در حقوق، هم در پاداش پایان خدمت و هم در اضافه کار تأثیرگذار است مثل بقیه افزایش حقوق‌هایی که هر سال اعمال می‌شود. .


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیشنهاد دولت برای افزایش ?? درصدی حقوق‌ها در سال ?? گفت: با این مصوبه مجلس ? میلیون نفر از ? میلیون مستمری بگیر بیشتر از آنچه در پیشهاد دولت پیش بینی شده بد افزایش وجود داشت. با این مصوبه پایین‌ترین حقوق که یک میلیون و ??? هزار تومان است چیزی حدود ?? درصد رشد می‌کند و بالاترین حقوق‌ها با احتساب مالیات ??.? درصد افزایش پیدا خواهد کرد.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی