شناسه خبر : 30080
تاریخ انتشار : 1397/12/20 20:34
30 درصد بلیت‌های قطارهای نوروزی باقی مانده است/رتبه بندی قطارها در نوروز

30 درصد بلیت‌های قطارهای نوروزی باقی مانده است/رتبه بندی قطارها در نوروز


معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: فروش بلیت قطارهای نوروزی از ?? اسفند آغاز شد که تاکنون ?? درصد این بلیت‌ها به فروش رفته است.





میرحسن موسوی در نشست خبری تشریح فعالیت قطارهای مسافری نوروز با بیان اینکه از سال ?? قطارهای ? ستاره باکیفیت مطلوب به ناوگان مسافری راه آهن افزوده شده، گفت: سیاست شرکت راه آهن در بخش مسافری ارتقا کیفیت و کمیت این نوع از قطارها است.


وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از واگن‌های بالای ??، ?? و حتی ?? سال را از ناوگان ریلی خارج کرده ایم، افزود: با این حال در سال جاری در بخش مسافری ??.? درصد رشد داشته ایم و مجموعاً طی سال ??، ?? میلیون نفر با قطار جابجا شدند. این رشد در بخش حومه‌ای ??.? و در بخش بین شهری ??.? درصد بوده است. به طور کلی ??? واگن فرسوده از ناوگان ریلی خارج شده است.


معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امسال برای نخستین بار برای سفرهای نوروزی اقدام به رتبه بندی قطارها کرده ایم که برای اجرای این رتبه بندی و اعطای ستاره به قطارهای مسافری علاوه بر مطالعات بین المللی از روش انجام شده در کشورهای همسایه نیز کمک گرفته ایم که در نتیجه قطارهای مسافری بر اساس کیفیت و تجهیزات به ? تا ? ستاره تقسیم بندی شده اند که برای بلیت‌های نوروزی، ستاره‌ها بر روی بلیت‌ها درج شده است.


موسوی تصریح کرد: اخیراً یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی با تغییراتی که در دکوراسیون و کیفیت قطار ? تخته خود داده و آن را به ? ستاره ارتقا داده است. سایر شرکت‌های حمل و نقل ریلی می‌توانند با تغییراتی که در کوپه‌ها می‌دهند درجه و ستاره قطار را ارتقا دهند.


معاون شرکت راه آهن افزود: برای نوروز ?? بیش از ? میلیون ??? هزار صندلی در بخش ریلی ایجاد کرده ایم که تاکنون ?? درصد صندلی‌ها فروش رفته که سهم مراکز مجاز فروش و آژانس‌ها ?? درصد و مابقی از طریق اینترنت به فروش رفته است. در حال حاضر ?? درصد ظرفیت قطارها برای نوروز ?? باقی مانده است.


وی تاکید کرد: از دیگر اقداماتی که برای قطارهای ریلی نوروزی انجام شده احداث، بازسازی و نوسازی نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و نصب پله برقی در رمپ‌های ایستگاه‌هایی است که قطارها در مسیر تهران- مشهد برای نماز توقف خواهند کرد.


موسوی درباره قیمت بلیت سفرهای نوروزی گفت: از سال ?? تا ?? افزایش قیمت بلیت قطار نداشتیم که در تیرماه امسال ?? درصد قیمت بلیت قطار افزایش یافت. قرار است در ایام سفرهای نوروزی ?? نیز قیمت بلیت قطار افزایش نیابد.


به گفته موسوی در حال حاضر ?? رام قطار در کشور شامل قطارهای ? ستاره می‌شود که قیمت بلیت این قطارها شناور و آزاد است و بر اساس تقاضای سفر، قیمت آن تغییر می‌کند. اگر چه قیمت بلیت قطارهای ? ستاره سقف ندارد اما شرکت‌های ریلی توافق کرده اند تا قیمت بلیت این نوع قطارها از ? برابر قطارهای ? ستاره ? تخته بیشتر نباشند.


منبع: خبرگزاری مهر



کلید واژگان
نوروزمسافرتقطار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی