شناسه خبر : 30077
تاریخ انتشار : 1397/12/20 16:25
سفر هیأت تجاری سوری به ایران/دعوت از سرمایه گذاران ایرانی برای بازسازی سوریه

سفر هیأت تجاری سوری به ایران/دعوت از سرمایه گذاران ایرانی برای بازسازی سوریه


هیأت تجاری سوری با حضور در ایران، از بخش خصوصی و تعاونی ایران برای بازسازی زیرساخت های این کشور دعوت کردند.





نورنیوز- نشست هیأت تجاری سوریه با فعالان اقتصادی و مسئولان بلندپایه دو کشور در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد.


هیأت تجاری سوری، در این سفر ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعاونی ایرانی بر توسعه تجارت و مناسبات اقتصدی دو کشور تاکید کردند.


در ابتدای این نشست ماشااله عظیمی عضو هیـأت رئیسه اتاق تعاون ایران خطاب به هیأت سوریه ای، از آمادگی بخش تعاون برای مشارکت در بازسازی این کشو خبرداد.


عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه همبستگی و نزدیکی دولت و ملت ایران به ویژه پس از 4 دهه انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد ایران از سه رکن اقتصاد دولتی، اقتصاد تعاونی و اقتصاد بخش خصوصی تشکیل شده که رکن دوم اقتصاد بخش تعاون به عنوان اقتصاد مبتنی بر مشارکت مردم است.


وی ضمن توصیه به تجار و بازرگانان سوری برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی صنعت ساختمان به عنوان بزرگترین نمایشگاه ایران پس از نمایشگاه بین المللی نفت، به نقاط قوت ایران در صنعت ساختمان پرداخت و افزود: 25 درصد تولید ناخالص داخی کشور ناشی از سرمایه گذاری در صنعت ساختمان است و این صنعت 15 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص می دهد.


عظیمی با بیان اینکه بازسازی زیرساخت های سوریه می تواند آغازی برای ورود به دوران شکوفایی اقتصاد این کشور باشد، اظهار کرد: هم افزای ایران و سوریه در جریان بازسازی زیرساخت ها به معنای تقویت محور مقاومت است و از این رو بخش تعاون ایران آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی این کشور اعلام می کند.


در این نشست محمدعلی ضیغمی معاون بین الملل و اقتصادی اتاق تعاون ایران نیز، با تاکید بر لزوم توسعه مناسبات اقتصادی ایران و سوریه گفت: هدف از این نشست ها توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است و یکی از مهمترین روش های توسعه مناسبات رایزنی تشکل ها با یکدیگر است که در این زمینه دولت ها باید به عنوان تسهیل گرد زمینه توسعه روابط تجاری را فراهم کنند.


معاون امور بین الملل و اقتصادی اتاق تعاون ایران بر توسعه روابط بین دو کشور در سفر هیأت تجاری سوری به ایران تاکید کرد.


ایران و سوریه نباید از تحریم‌ها بترسند


در ادامه نشست هیأت تجاری سوریه با فعالان اقتصادی ایرانی، علی السید احمد دیپلمات سوری و کاردار سوریه در ایران با اشاره به اینکه روابط بین ایران و سوریه از دیرباز وجود  داشته و ما نیز به این توسعه پایبند هستیم، افزود: از شرکت های خصوصی و دولتی ایرانی برای مشارکت در بازسازی سوریه دعوت کرد.


وی با تاکید بر اینکه ایران به عنوان حامی سوریه در روزهای سخت در اولویت اصلی بازسازی این کشور قرار دارد، گفت: ایران و روسیه دو کشوری هستند که به عنوان حامیان استراتژیک سوریه بیشترین سهم را در بازسازی سوریه دارند.


این دیپلمات سوری افزود: ایران و سوریه هر دو درگیر تحریم ها هستند اما نباید از این شرایط ترسید بلکه باید با برداشتن موانع تجارت دو کشور را تسهیل کرد.


کاردار سوریه در ایران، همچنین تامین مالی برای صادرات و گشایش بانک های مشترک برای تبادل ارزهای محلی دو کشور را دو مانع پیش روی دو کشور اعلام کرد و گفت: در اینجا بشارت می دهم در زمینه رفع موانع پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است.


همچنین محمود ناصر الفتوح رئیس هیأت تجاری سوریه در جمع تجار و فعالان اقتصادی سوری و ایرانی تاکید کرد: ایران سهم اصلی را در بازسازی سوریه دارد.


وی با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور نیز باید همچون روابط سیاسی به سطح ممتازی برسد، افزود: بنیانگذار این رابط ممتازی سیاسی دو کشور حافظ اسد بوده است.


سرپرست هیأت تجاری سوریه با تاکید بر اینکه از شرکت های خصوصی و تعاونی ایران برای ورود به دوران بازسازی ایران دوت می کنیم گفت:  سوریه برای بازسازی اولویت را به مشارکت کشورهای هم پیمان خود مانند ایران که در جنگ با تکفیر از سوریه حمایت کردند، می دهد و از همین رو ایران در ورود به پروژه های توسعه ای در اولویت است.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی