شناسه خبر : 30061
تاریخ انتشار : 1397/12/17 11:50
با حضور عراقچی و معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد

با حضور عراقچی و معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی نهمین کمیته سیاسی ایران و آفریقای جنوبی برگزار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روابط و همکاری بین‌الملل آفریقای جنوبی، رجینا مائوله، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز در شهر کیپ تاوندر این نشست با عباس عراقچی و محسن موحدی قمی، سفیر ایران در آفریقای جنوبی دیدار کرد.

مائوله، ضمن تاکید بر اهمیت روابط دوستانه ایران و آفریقای جنوبی حمایت این کشور را از برجام اعلام کرده و گفت آفریقای جنوبی، تصمیم آمریکا را برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأسف‌بار می‌داند.

وی با اشاره به این‌که آفریقای جنوبی همواره به دیپلماسی برای حل درگیری‌ها به عنوان مبادی و اصول خود باور داشته است، موضع آفریقای جنوبی درباره برجام و اهمیت این توافق برای ایران را این‌گونه تشریح کرده که برجام یک دستاورد قابل توجه در این زمینه است.

وی همچنین افزود: ما باور داریم که برجام، چارچوب ضروری و اقدامات اطمینان بخشی را فراهم می‌سازد که ایران می‌تواند در آن به دنبال فعالیت هسته‌ای خود برای اهداف صلح‌آمیز باشد که این اصلی اساسی در معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌باشد.

بنا بر این گزارش، آخرین وضعیت برجام و اینستکس و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی از موضوعات این دیدار بود.

مائوله افزود: برجام با اتفاق آرا شورای امنیت سازمان ملل در قطع‌نامه ???? تأیید شد که یک چارچوب الزام‌آور قانونی برای توافق ایجاد می‌کند.

معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین از تصمیم ایران و دیگر طرف‌های برجام برای ادامه حمایت از تعهدات این توافق ابراز خوشحالی کرده و گفت که آفریقای جنوبی بر این باور است که ایران به تعهدات خود وفادار بوده است که این امر در گزارشات متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به شورای حکام و کنفرانس عمومی ارائه شده نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

مائوله با بیان این‌که نشست امروز موجب گسترش روابط دوجانبه و همکاری میان دو کشور خواهد شد، گفت: علی‌رغم تمامی فشارها همچنان به حمایت از جمهوری اسلامی ایران متعهد می‌مانیم.
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی