شناسه خبر : 180061
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر ساعت 16:28
پایان تلخ ایتالیا در ورزشگاه نوستالژیک

«نورنیوز» گزارش می‌دهد

پایان تلخ ایتالیا در ورزشگاه نوستالژیک

ایتالیا از مسابقات یورو 2024 کنار رفت. اتفاقی که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد به این زودی رخ دهد، ولی شاگردان «لوچیانو اسپالتی» با شکست دو بر صفر برابر سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا، از گردونه این رقابت ها کنار رفتند و وداعی زودهنگامی با یورو داشتند.

نورنیوز- گروه ورزش؛ آتزوری که کارش در این تورنمنت را با پیروزی دو بر یک برابر آلبانی آغاز کرده بود، پس از شکست یک بر صفر برابر اسپانیا، مقابل کرواسی به تساوی یک بر یک رسید تا با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله بعد شود.

این تیم در حالی مقابل سوئیس بازی کرد که در ورزشگاه المپیک برلین به میدان رفته بود. استادیومی که در فینال جام جهانی ۲۰۰۶، میزبان برگزاری دیدار فینال آن تورنمنت بین ایتالیا و فرانسه بود. همان دیدار که در آن زین الدین زیدان، آن ضربه معروف را با سر به سینه مارکو ماتراتزی زد تا با کارت قرمز مستقیم داور اخراج شود و کار به ضربات پنالتی بکشد. مسابقه‌ای که در پایان آن، ایتالیا به پیروزی رسید تا جام روی دستان فابیو کاناوارو و یارانش بالا برود.

۱۸ سال پس از خاطره شیرین، لاجوردی‌پوشان ایتالیا دوباره در المپیک برلین به میدان رفتند، اما این بار خبری از شادی و پایکوبی نبود و این سوئیس بود که آب سردی روی سر شاگردان اسپالتی خالی کرد.
به این ترتیب، ایتالیا که از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بازمانده بود، در یورو ۲۰۲۴ هم ناکام بود تا در این تورنمنت مهم نیز، دستاوردی نداشته باشد. تلخکامی‌هایی که اصلا به مذاق دوست‌داران فوتبال ایتالیا خوش نمی‌آید و باید دید چه سرنوشتی در انتظار اسپالتی و شاگردانش خواهد بود.


نور نیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی