شناسه خبر : 153177
تاریخ انتشار : 1402/07/24 22:21
نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای انحراف افکار عمومی!

نورنیوز بررسی کرد؛

نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای انحراف افکار عمومی!

مقامات اروپایی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا قبل از جنگ غزه این افراطی‌گریِ سازمان‌یافته و اسلام‌ستیزی سیستماتیک اساسا وجود نداشته و بر اثر عملیات طوفان الاقصی شاهد خلق و استمرار آن هستیم!

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: طبق آنچه رسانه‌های غربی ادعا کرده‌اند، اتحادیه اروپا قرار است نشست اضطراری برای بحث در مورد پیامدهای وخامت اوضاع در اراضی اشغالی و فلسطین تشکیل دهد.

این نشست در بحبوحه نسل‌کشی تمام‌عیار صهیونیست‌ها در غزه و سنگ‌تمام رسانه‌ها و سیاستمداران اروپایی در حمایت از جلادان صهیونیست برگزار می‌شود.

بروکسل می‌گوید؛ کمیسیون اروپا در حال اعمال تصمیماتی جدید در قبال منازعه جدید در غرب آسیاست.

«شارل میشل» رییس شورای اتحادیه اروپا با ارسال دعوت‌نامه برای نشستی اضطراری که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، مدعی شده است که اگر اتحادیه اروپا مراقب نباشد، درگیری می‌تواند به افراط‌گرایی در سراسر اروپا دامن بزند.

مرور سخنان بعدی شارل میشل اما دغدغه اساسی و اصلی اروپایی‌ها از برگزاری این نشست را نشان ‌می‌دهد، آنجا که رییس شورای اتحادیه اروپا می‌گوید: «خطر عمده مهاجرت و جابه‌جایی تعداد زیادی از مردم به کشورهای همسایه که در حال حاضر تعداد قابل توجهی پناهنده در قلمروی خود دارند، وجود دارد. اگر با دقت با این مساله برخورد نشود، خطر موج مهاجرت به اروپا وجود دارد.»

واقعیت امر این است که اتحادیه اروپا از برگزاری نشست اضطراری ادعایی خود، دستِ‌کم سه هدف عمده را دنبال می‌کند.

مهم‌ترین هدف، تجمیع و مدیریت موضعی واحد در اتحادیه اروپا در حمایت از موجودیت و عملکرد صهیونیست‌ها پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی است.

به عبارت بهتر؛ در این نشست اساسا قرار نیست اقدامی در محکومیت جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه صورت بگیرد. این نشست حتی تضمینی هم برای برقراری صلح و آتش‌بس محسوب نمی‌شود، بلکه تضمینی برای استمرار جنایات تل‌آویو و تنفسی مصنوعی به کابینه بحران‌زده نتانیاهو به شمار می‌آید.

دومین هدف اتحادیه اروپا سلب مسئولیت از خود در قبال تبعات ناشی از استمرار جنگ غزه است. به عنوان مثال، مقامات ارشد این اتحادیه طی روزهای اخیر نسبت به تشدید و تقویت وزن جریانات نژادپرست و افراطی در مواجهه با مسلمانانی که خشونت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند، هشدار داده‌اند.

مقامات اروپایی به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا قبل از جنگ غزه این افراطی‌گریِ سازمان‌یافته و اسلام‌ستیزی سیستماتیک اساسا وجود نداشته و بر اثر عملیات طوفان الاقصی شاهد خلق و استمرار آن هستیم!

این همان آدرس انحرافی و دروغی است که اروپایی‌ها قصد دارند در قالب نشست‌های اضطراری خود به افکار عمومی خود مخابره کنند.

سومین هدف اروپا از برگزاری این نشست اضطراری، القاء مسئولیت‌پذیری در قبال بحران‌های بین‌المللی است و اتحادیه اروپا تلاش می‌کند خود را از یک بازیگر بحران‌ساز به بازیگری واسطه‌گر یا طرف‌دار امنیت در جهان معرفی کند.

با این حال ماهیت اتحادیه اروپا خصوصا در مناقشه جریان مقاومت و رژیم صهیونیستی، مدت‌ها است که برای افکار عمومی دنیا عیان شده و قطعا تکرار نمایش‌های نخ‌نمایی که در سال‌های 2020، 2021 و 2022 نیز در بروکسل و استراسبورگ رقم خورد، کمکی به ترمیم چهره کریه حامیان اروپایی کودک‌کشی در غزه نخواهد کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی