شناسه خبر : 152735
تاریخ انتشار : 1402/07/18 09:14
فصلی جدید در روند مقاومت

عباس حاجی نجاری*

فصلی جدید در روند مقاومت

با عملیات طوفان الاقصی روند مبارزات مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست وارد فصل جدیدی شده است


نورنیوز- گروه سیاست: با عملیات طوفان الاقصی روند مبارزات مقاومت فلسطین با اشغالگران صهیونیست وارد فصل جدیدی شده است. این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی ازاین‌پس دیگر با یک گروه مقاومت مواجه نیست، بلکه ارتش قدرتمندی را در پیش روی خود دارد که قادر است یکی از پیچیده‌ترین عملیات ترکیبی را در منطقه‌ای محدود که زیر سلطه کامل صهیونیست‌ها است، طراحی، تجهیز، تمرین و به اجرا درآورد، به‌گونه‌ای که برجسته‌ترین استراتژیست‌های نظامی را نیز به تحیر واداشته است و این در حالی است که غزه متراکم‌ترین منطقه جهان به لحاظ جمعیتی است و صهیونیست‌ها در این منطقه گسترده‌ترین شبکه جاسوسی رادارند، اما با وجود آن در یک غافلگیری محض تا ساعت‌ها بعد از عملیات نه‌تن‌ها نتوانستند نیرو‌های خود را برای مقابله سازمان‌دهی کنند، بلکه حتی قادر نبودند هواپیما‌های جنگنده را به پرواز درآورند و آن‌ها را با یدک‌کش از منطقه درگیری فراری دادند. 
روزنامۀ صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اذعان به اینکه در این عملیات اسرائیل به‌شدت تحقیر شده است، می‌نویسد: «۳/۵ میلیارد شکل (هر دلار معادل ۳ شکل است) هزینۀ احداث دیوار حائل با غزه بود ولی در روز نخست جنگ، فروریخت و به یک دیوار کاغذی تبدیل شد. میلیون‌ها اسرائیلی غافلگیر شده‌اند و از این جنگ که هیچ‌کس آمادگی آن را نداشت، به‌شدت ترسیده‌اند. این جنگ، توهین و تحقیر بزرگی است که ارتش اسرائیل نظیر آن را طی سال‌های گذشته مشاهده نکرده بود. نخستین تحقیر اطلاعاتی بود. تحقیر بعدی، عبور آسان نیروی حماس از دیوار حائل بود. تحقیر سوم، بازگشت آسان به غزه به همراه ده‌ها اسیر اسرائیلی بود. تحقیر چهارم هم تأخیر اسرائیل در پاسخ به این نفوذ بود.». 
اما باوجود جنگ رسانه‌ای که بلندگو‌های غربی در سایه نفوذ قدرت امریکا و برخی کشور‌های اروپایی برای محکوم کردن این عملیات به راه انداخته‌اند، این عملیات دقیق و هوشمندانه به دلیل فجایع و جنایاتی که صهیونیست‌ها در طول شکل‌گیری دولت جعلی و تسلط بر سرزمین‌های غصبی بر مردم مظلوم فلسطین و دیگر کشور‌های منطقه روا داشته‌اند، با استقبال همه مسلمانان و مظلومان جهان مواجه شده و نشان داد که به‌رغم جنگ روانی و شناختی کشور‌های غربی برای تطهیر جنایات رژیم صهیونیستی این رژیم همچنان منفورترین در نزد ملل مسلمان و مستضعفان جهان است.
این عملیات اگرچه همچنان ادامه داشته و رزمندگان فلسطینی بنا دارند تا فاصله ۱۲ کیلومتری میان غزه و کرانه باختری را به تصرف درآورند، اما تا همین مقطع، در مورد این عملیات به چند نکته مهم می‌توان اشاره کرد:
۱- طوفان الاقصی نقطه آغاز اعمال اراده جدی مقاومت برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و پایان رژیم صهیونیستی است، حرکتی که به دلیل عدم اتکا و وابستگی به دولت‌های عربی منطقه همچون جنگ‌های گذشته و اتکا به ظرفیت‌های درونی نیرو‌های مقاومت پیروزی در آن تا همین مرحله محقق شده است. این را به‌راحتی در چهره‌های نیرو‌های جوان مقاومت می‌توان دید نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌درستی آن را شناخته و در دیدار با مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت در روز ۱۱ مهر با تأکید بر رفتنی بودن رژیم جعلی خاطرنشان کردند که امروز نهضت فلسطین از همیشه این ۷۰ سال سرحال‌تر است مشاهده کنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطین، نهضت ضد غصب، ضد ظلم، ضد صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر سرحال‌تر و آماده‌تر است.
۲- طوفان الاقصی نقطه پایانی بر خط سازش و روند عادی‌سازی و مماشات در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و پاسخی به هتک حرمت صهیونیست‌های افراطی و نژادپرست نسبت به مقدسات اسلامی و قبله نخست مسلمین است. جنایاتی که به دلیل سکوت و بی‌عملی جامعه بین‌الملل و مدعیان حقوق بشر و سران کشور‌های مرتجع منطقه که به دلیل پیگیری روند سازش و عادی‌سازی روابط، نقش اصلی را در تشدید جنایات این رژیم داشته‌اند. نتانیاهو هفته گذشته و در راستای تسلط کامل صهیونیست‌ها بر مسجدالاقصی، به شهرک‌نشینان صهیونیست علامت داده بود که به شکل مستمر به مسجدالاقصی حمله کنند. اوبراین تصور بود که می‌تواند مسجدالاقصی را حقیقتاً ویران کند و معبد موردنظر صهیونیست‌ها را بر ویرانه آن بسازد. 
۳- طوفان الاقصی مقدمه‌ای برای پیوند مستحکم جبهه‌ای نیرو‌های مقاومت در منطقه خواهد بود، پیوندی که از دل آن‌یک قطب جدید قدرت در جهان مبتنی بر تفکر مقاومت در حال ظهور و قدرت‌نمایی است. 
۴ طوفان الاقصی توازن قدرت میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را برهم زد و پوشالی بودن ارتش رژیم جعلی صهیونیستی را آشکارتر کرد. ارتشی که امریکایی‌ها و صهیونیسم جهانی با اتکا به آن، با بزک کردن آن با سلاح‌های پیشرفته، توانسته بودند سلطه خود را بر کشور‌های منطقه تحمیل و عملاً اراده هرگونه مقاومت و ایستادگی در برابر فزون‌خواهی‌های این رژیم را از آنان سلب کنند. 
۵- اقدامات نظامی کور صهیونیست‌ها با بمباران خانه‌های مسکونی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در غزه و موشک‌باران ساختمان‌های مسکونی نه‌تن‌ها ارزش عملیاتی نداشته بلکه جلوه‌ای دیگر از جنایات گسترده این رژیم بوده و برای همیشه این رژیم را منفور ملت‌های جهان خواهد کرد.
۶- عملیات الاقصی هیمنه ۷۵ ساله نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که با اتکا به گنبد آهنین و دیوار حائل بود به فنا برده و حقانیت کلام سید مقاومت را ثابت کرد که گفت این خانه از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.
۷- این عملیات تأیید دیگری بر آن تحلیل و برآورد دقیق رهبر معظم انقلاب است که فرمودند برقراری رابطه با این رژیم قمار بر روی اسب بازنده است. ایشان در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت با ایشان در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام در روز ۱۱ مهرماه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و کینه‌ورزی این رژیم علیه کشور‌های مسلمان منطقه، مسئله فلسطین و غصب و بیرون راندن ملتی از خانه‌های خود و شکنجه و کشتار آن‌ها را مسئله اولِ چند ده سال اخیر دنیای اسلام خواندند و تأکید کردند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد چراکه این رژیم رفتنی است و آن‌ها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.
۸- عملیات الاقصی دفاع پیش‌دستانه مقاومت فلسطین برای جلوگیری از تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود، چراکه سران این رژیم برای اخراج باقی‌مانده فلسطینی‌ها از سرزمین‌های فلسطین برنامه داشته و مترصد آغاز عملیات گسترده علیه غزه بودند که ناکام ماندند.
*کارشنای مسایل جهان اسلام


روزنامه جوان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی