شناسه خبر : 136335
تاریخ انتشار : 1401/12/22 19:00
نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور فردا در تهران آغاز می‌شود

نشست نوروزی ایرانیان خارج از کشور فردا در تهران آغاز می‌شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از برگزاری نشست نوروزی ایرانیان خارج با حضور بیش از 150 نفر در روزهای 23 و 24 اسفند در تهران خبر داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: رضا عامری، رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از برگزاری نشست نوروزی ایرانیان خارج با حضور بیش از ۱۵۰ نفر در روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند در تهران خبر داد.

عامری با اشاره به رویکرد متقابل تقویت ارتباط دولت با ایرانیان خارج از کشور و تداوم همفکری و رایزنی پیرامون مسائل مورد اهتمام مشترک گفت: ترکیب میهمانان شرکت کننده در این نشست که از ۶۴ کشور جهان، عازم تهران هستند بیانگر عمق توجه و علاقمندی فرهیختگان ایرانی مقیم خارج، برای ارتباط با ایران و ایفای نقش سازنده در توسعه کشور است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به اینکه ایرانیان شرکت کننده در این نشست، با مقامات عالی کشورمان در فضایی صمیمی به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد که شاکله اصلی میهمانانِ مدعو را پزشکان، اساتید دانشگاه، نویسندگان، فعالان اقتصادی و تجاری و ایرانیان فعال در امور خیریه و انسان‌دوستانه، شخصیت‌هایی که نزد جامعه ایرانیان در کشور میزبان شناخته شده هستند، تشکیل می‌دهند.

عامری افزود: این میهمانان علاوه بر حضور در جلسات همایش مذکور، در برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده، از جمله بازدید از مراکز علمی و فناوری نوین شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانیان در کشورهای مختلف جزو خوش‌نام‌ترین، تحصیل کرده ترین و مؤثرترین جمعیت‌ها به شمار می‌روند و از احترام و اعتبار نزد مردم دیگر کشورها برخوردارند، گفت : بسیاری از این هم‌وطنان، در ترددهای مستمر خود به داخل کشور ابراز آمادگی می‌کنند تا از دانش و تجربه بدست‌آمده خود در خارج، در راستای توسعه ملی کشورمان بهره‌برداری شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی