شناسه خبر : 136308
تاریخ انتشار : 1401/12/22 13:31
«می‌خوانمت» شعار سی‌امین نمایشگاه قرآن‌کریم شد

با برگزاری از ۱۲ تا۲۶ فروردین؛

«می‌خوانمت» شعار سی‌امین نمایشگاه قرآن‌کریم شد

رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: شعار نمایشگاه امسال یعنی «می‌خوانمت» که خطاب به قرآن مجید طراحی شده رنگ و بوی جوانانه دارد و در قالب 30 گزاره‌ محتوایی تدوین شده است.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: نشست خبری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز برگزار شد. علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه در ابتدای این برنامه ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان گفت: خدا را شاکریم که این رخداد قرآنی به دوره سی‌ام رسیده است و باید این اتفاق فرخنده به نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های مختلفی که در این سال‌ها نمایشگاه را برگزار کرده اند جای تبریک دارد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه شنبه دوازدهم فروردین مصاف با نهم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی افتتاح شده و تا شنبه بیست و ششم فردین مصادف با ۲۴ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت که طبق روال سال‌های گذشته از میلاد امام حسن مجتبی و شب‌های قدر را در بر میگیرد. ساعت کار نمایشگاه از ساعت۱۷ تا ساعت یک بامداد خواهد بود.

معاف اضافه کرد: امسال هم مانند سال گذشته تجلیل از خادمان قرآن‌کریم در هشت بخش با حضور رییس جمهور محترم رقم خواهد خورد. ایشان سال گذشته هم به نمایشگاه تشریف آوردند و نکاتی را هم متذکر شدند که در نمایشگاه امسال به آن‌ها توجه خواهیم کرد.

وی افزود: شعار نمایشگاه امسال یعنی «می‌خوانمت» که خطاب به قرآن مجید طراحی شده رنگ و بوی جوانانه دارد. این شعار در قالب ۳۰ گزاره‌ محتوایی جذاب برای اقشار مختلف جامعه در تبلیغات شهری و فضای مجازی و رسانه‌ها و در قالب‌های هنری گوناگون تدوین شده که از بخشی از آن‌ها در روز‌های آینده رونمایی خواهد شد.

رئیس این دوره از نمایشگاه قرآن ادامه داد: با نظر آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همه وزارتخانه‌ها در نسبت قرآن و نمایشگاه قرآن تکالیفی طراحی شود و پس از تصویب در هئیت دولت در قالب ماده واحده به وزارتخانه‌ها ابلاغ شود. در همین راستا، ما برش‌های وزترخانه‌ای در ارتباط با ترویج قرآن و برگزار نمایشگاه را طراحی کرده ایم که در اولین جلسه هئیت دولت مطرح خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سال گذشته ۵۰هزار‌مترمربع از فضای مصلی در اختیار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود. تا الان ۷۵هزارمتر مربع در مصلی برای برگزاری نمایشگاه درنظر گرفته شده است و باید از مجموعه مصلی و دفتر مقام معظم رهبری برای هماهنگی این موضوع تشکر کنم.

وی در ادامه  گفت: در نمایشگاه امسال ۲۲ کشور اسلامی حضور فعالانه دارند؛ وزرای فرهنگ و اوقاف هفت کشور هم برای حضور و بازدید از نمایشگاه اعلام آمادگی‌کرده‌اند.  این رویداد بزرگ بر اساس فعالیت ۴۹ کمیته و بخش مختلف طراحی شده است. در حوزه رسانه و ارتباطات، ۳۰ قطعه محتوایی با محوریت  شعار «می‌خوانمت» خواهیم داشت. علاقه مندانی که در شهرستان ها هستند و یا در تهران امکان حضور در این نمایشگاه را ندارند، می‌توانند از ۷ ساعت پخش زنده روزانه و مستقل از پلتفرم «تلوبیون»، رویدادهای نمایشگاه را دنبال کنند. در پلتفرم های پرمخاطب نیز پخش همزمان و زنده نمایشگاه را تدارک دیده ایم.ما سی نمایشگاه استانی و هفت نمایشگاه خارج از کشور را برای سال بعد برنامه‌ریزی کرده‌ایم به همین منظور اقلام و محتوای نمایشگاه بین المللی تهارن به گونه‌ای خواهد بود که به اصطلح سیار و قابل حمل باشد تا دراین نمایشگاه‌ها نیز از ان ها استفاده شود چرا که اعتقاد داریم نمایشگاه نباید در تهران محصور شود.


Nournews
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی