شناسه خبر : 131689
تاریخ انتشار : 1401/12/09 09:09
آغاز رزمایش پدافند هوایی آسمان ولایت 1401

آغاز رزمایش پدافند هوایی آسمان ولایت 1401

مرحله اصلی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 از دقایقی پیش آغاز شد.

نورنیوز - گروه دفاعی و امنیتی: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در منطقه عمومی شمال غرب، غرب و مرکز کشور برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ قادر رحیم زاده افزود: با برنامه ریزی دقیق انجام گرفته مرحله نهایی رزمایش، در حدود دو سوم از آسمان کشور، یعنی در گستره ه‎ای بیش از یک میلیون کیلومتر مربع است. وی گفت: بیش از یک صد فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین، مطابق و متناسب با تهدیدات برآورد شده، با فرماندهی عملیاتی نیروی هوایی ارتش، در سمت‌ها و لایه ‎های ارتفاعی مختلف، در محیط جنگ الکترونیک و عموماً در شب هنگام، مراکز حساس موجود در منطقه عمومی رزمایش، از جمله مراکز هسته‌ای، نیروگاه‌ها، مراکز نظامی و اقتصادی را مورد حمله قرار می‌دهند و عملکرد نیرو‌های حمله‌ور و یگان‌های پدافند هوایی، با دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در رزمایش امسال برای اولین بار، فقط گوشه‌ای از عملکرد لایه پنهان پدافند هوایی، که برای جلوگیری از کشف و شناسایی محل استقرار، در آشیانه ‎ها و تونل‌های زیرزمینی مستقر شده و در زمان نیاز، از محل‌های خود خارج و پس از انجام عملیات مجدداً در کوتاه‌ترین زمان به محل‌های پنهان خود جابجا می‌شوند، به نمایش در خواهد آمد.
 


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی