شناسه خبر : 128903
تاریخ انتشار : 1401/11/23 12:53
حضور بیش از 2 میلیون نفر در تظاهرات روز گذشته فرانسه

حضور بیش از 2 میلیون نفر در تظاهرات روز گذشته فرانسه

کنفدراسیون عمومی کار (CGT) بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه و یکی از اصلی‌ترین اتحادیه‌ها برگزارکننده اعتراضات سراسری فرانسه، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات دیروز (شنبه) فرانسه را در واکنش به اصلاحات قانون بازنشستگی، بیش از 2 میلیون 500 هزار نفر اعلام کرد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: در حالی که کنفدراسیون عمومی کار شمار معترضان دیروز در سراسر فرانسه را بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام می کند، پلیس آمار ۹۶۳ هزار نفر را ارائه کرده است.

اتحادیه دانشجویان فرانسه (Unef) هم شمار دانشجویان حضور یافته در اعتراضات دیروز (۱۱ فوریه) را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

کنفدراسیون عمومی کار همچنین شمار معترضان در شهرهای بزرگ را نیز اعلام کرد که بر پایه آن، ۵۰۰ هزار نفر در پاریس، ۱۴۰ هزار نفر در مارسی، ۱۰۰ هزار نفر در تولوز و ۳۵ هزار نفر در مونپولیه در تظاهرات شرکت کردند.

با این حال آمار ارائه شده از سوی پلیس بسیار کمتر و به ترتیب، ۹۳ هزار، ۱۲ هزار، ۲۵ هزار و ۲۰ هزار نفر در شهرهای یاد شده عنوان می‌شود.

اتحادیه‌های کارکنان و کارگران که بارها و قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مخالفت خود را با طرح اصلاح قانون بازنشستگی دولت امانوئل مکرون و افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال، اعلام کرده بودند با جدی‌تر شدن بحث و ارائه رسمی این طرح به مجلس، برنامه تظاهرات و اعتصاب گسترده را از اواخر دی ماه برنامه‌ریزی کردند.

نخستین تظاهرات و اعتصاب سراسری در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) که با استقبال و حمایت چشمگیر مردم این کشور مواجه شد اتحادیه‌ها را به ادامه دادن اعتراض مصمم کرد و تا کنون چندین روز تجمع و اعتصاب در سراسر فرانسه برگزار شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی