شناسه خبر : 110729
تاریخ انتشار : 1401/07/15 09:53
همکاری ایران، روسیه و آذربایجان نقش کریدور شمال-جنوب را برجسته می‌کند

سفیر ایران در باکو:

همکاری ایران، روسیه و آذربایجان نقش کریدور شمال-جنوب را برجسته می‌کند

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: بهره‌برداری از ظرفیت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب می‌تواند با همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان دسترسی آسان‌تر محصولات کشاورزی را از روسیه و دیگر کشورها به مقاصد مختلف فراهم کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: بهره‌برداری از ظرفیت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب که می‌تواند با همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان دسترسی آسان‌تر محصولات کشاورزی را از روسیه و دیگر کشورها به مقاصد مختلف فراهم کند نقش این کریدور را برجسته‌تر خواهد کرد.

موسوی  در همایش تولید و انتقال غلات در باکو گفت: ایران به عنوان یک محور ترانزیتی منطقه‌ای و جهانی آمادگی دارد تا ضمن توسعه زیرساخت‌های موجود خود از جمله سیلوها، انبارها و شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای از تمام ظرفیت‌های خود برای همکاری با سایر کشورها برای تسهیل ترانزیت غلات و سایر محصولات کشاورزی از روسیه به خلیج‌فارس و فراتر از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: بدون شک بهره‌برداری کامل از ظرفیت کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب که می‌تواند با همکاری نزدیک سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه، دسترسی آسان‌تر و حمل سریع‌تر غلات و سایر محصولات کشاورزی را از روسیه و دیگر کشورها به مقاصد مختلف در جهان را فراهم کند نقش این کریدور را برجسته‌تر خواهد کرد.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: اخیراً و با پیوستن کامل ایران به معاهده شانگهای، فرصت‌های جدیدی برای همکاری بهتر و نزدیک‌تر منطقه‌ای در زمینه ترانزیت غلات و سایر کالاها از طریق کریدور شمال - جنوب و شرق-غرب ایجاد شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی