شناسه خبر : 107783
تاریخ انتشار : 1401/06/22 10:35
درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

شب گذشته رخ داد؛

درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان

شب گذشته و بامداد امروز سه شنبه 22 شهریور، درگیری‌های نسبتاً شدیدی میان نظامیان جمهوری ارمنستان و آذربایجان صورت گرفته که به گفته منابع رسمی دو طرف، چند نقطه در مرز این کشورها شاهد تیراندازی و تبادل آتش بوده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های منطقه‌ای از درگیری شدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شب گذشته حکایت دارد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفته است که کشور ارمنستان مناطق داشکسن، کلبجر و لاچین را زیر آتشبار سنگین قرار داده و در همین حال وزارت دفاع جمهوری ارمنستان از زیر آتش قرار گرفتن شهرهای گوریس، سُتک و جرموک در غرب این کشور توسط آذربایجان خبر داده است.

ساکنان مناطق مرزی گفته‌اند که صدای شلیک مداوم توپخانه و تبادل آتش با استفاده از سلاح‌های سنگین میان نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به گوش رسیده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای ایروان را به عملیاتی خرابکارانه «در مقیاسی بزرگ» متهم کرده و گفته است که این درگیری به دلیل فعالیت‌های اطلاعاتی و مین گذاری نیروهای ارمنستان در جاده‌های تدارکاتی بین مواضع یگان‌های ارتش آذربایجان آغاز شده است.

در همین حال وزارت دفاع جمهوری ارمنستان نیز با رد ادعای باکو اعلام کرده که درگیری نظامی نتیجه تحریکات باکو بوده و آذربایجان را متهم به استفاده از آتش توپخانه و پهپاد نموده است. دولت ارمنستان همچنین اعلام کرده که «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر این کشور با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تماس تلفنی برقرار کرده تا درباره جزئیات تبادل آتش با جمهوری آذربایجان، به او اطلاع‌رسانی کند.

اتهام زنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان علیه یکدیگر در حالی مطرح می‌شود که «الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان نهم شهریور ماه سال جاری در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

هنوز جزئیات دقیقی از میزان خسارت‌های جانی و مالی این درگیری مخابره نشده است.

گفته می‌شود با میانجیگری موثر طرف روس، فعلاً آتش بس موقت در ساعت ۲:۳۰  بامداد امروز سه شنبه بین دو طرف برقرار شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی