شناسه خبر : 101875
تاریخ انتشار : 1401/05/04 11:22
پراکنده‌گویی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تمام شدنی نیست!

نورنیوز بررسی کرد؛

پراکنده‌گویی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تمام شدنی نیست!

ند پرایس با تغافل نسبت به عدم خروج ایران از برجام خارج و با هدف فرافکنی نسبت به عدم تصمیم سیاسی آمریکا برای بازگشت به برجام و اجرای تعهدات خود، از آمادگی واشینگتن برای بازگشت دوجانبه به برجام خبر داده است!

نورنیوز - گروه سیاست: در حالی که واشینگتن با خروج یک‌جانبه از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی، این توافق بین‌المللی را تا لبه پرتگاه پیش برده‌، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده؛ آماده‌ایم به طور دوجانبه به برجام بازگردیم. ما هنوز و حداقل تا به حال ندیده‌ایم که ایرانی‌ها نشان داده باشند آماده انجام دادن این کارند!

ند پرایس بدون اشاره به گزارش‌های متعدد آژانس در خصوص پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام و اقدامات جبرانی ایران پس از خروج آمریکا از برجام گفته: حفظ شرایطی که در آن شفافیت امور مربوط به برجام برای آژانس کاهش یافته باشد، فقط منجر به پیچیده شدن چالش‌ها در زمینه بازگشت دوجانبه بالقوه به پایبندی به برجام می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته گفت دوربین‌های فراپادمانی فعلا روشن نمی‌شوند.

محمد اسلامی ایران روز گذشته در پاسخ به فضاسازی‌های آمریکا در خصوص اقدامات جبرانی ایران و همچنین اتهام‌زنی‌های بی‌پایه آژانس به ایران که بر اساس فشارهای رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود گفت: اگر قرار است این اتهامات پابرجا بماند دلیلی ندارد که دوربین‌های برجامی (فراپادمانی) روشن بماند، این دوربین‌ها را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پلمب کرده و در تأسیسات نگهداری می‌شوند.

او افزود: اگر غربی‌ها به این توافق برگشتند و وقتی اطمینان حاصل کردیم شیطنتی انجام نمی‌دهند برای این دوربین‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ند پرایس در ادامه اظهاراتش با تغافل نسبت به این واقعیت که ایران هیچگاه از برجام خارج نشده که اکنون نیاز به بازگشت داشته باشد و با هدف فرافکنی نسبت به عدم تصمیم سیاسی واشینگتن برای بازگشت به برجام و اجرای تعهدات خود اعلام کرده؛ به طور یکسان برای دو سناریو آماده می‌شویم؛ در یکی بازگشت دوجانبه به برجام وجود دارد و در دیگری بازگشت دوجانبه به برجام وجود ندارد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تلاش برای مرتبط کردن سفر ناموفق رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا و مواجه شدن او با پاسخ منفی کشورهای منطقه برای ایجاد اجماع علیه ایران افزوده است؛ رییس جمهور بایدن در سفر به اسراییل و عربستان سعودی، روی این موضوع( گفتگوهای هسته ای) متمرکز بود. 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی