شناسه خبر : 101775
تاریخ انتشار : 1401/05/01 21:59
تیراندازی در واشنگتن یک کشته و 5 زخمی برجای گذاشت

تیراندازی در واشنگتن یک کشته و 5 زخمی برجای گذاشت

در حادثه تیراندازی بیرون از یک تجمع در شهر سیاتل در واشنگتن واقع در آمریکا، یک نفر کشته و 5 تَن زخمی شدند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بر اثر وقوع تیراندازی در شهر ریتون واقع در ایالت واشنگتن در آمریکا، یک نفر جان خود را از دست داد. این حادثه بیرون از یک تجمع حدود ساعت یک بامداد روز شنبه در ۱۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر سیاتل رخ داد.

پلیس آمریکا با اعلام اینکه ضارب یا ضاربین این حادثه تا کنون شناسائی نشده است، گفت که تحقیقات در این باره را آغاز کرده است. منابع بیمارستانی در این خصوص اعلام کردند که در این حادثه دست کم ۵ نفر زخمی شده اند.

پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیراً نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند.

این در حالی است که لابی پرقدرت اسلحه‌سازی در آمریکا که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ پیشتر اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است و این موضوع چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای می‌گذارد.

قدرت و نفوذ لابی های کارخانجات تولید سلاح در لایه های قدرت آمریکا، از مهمترین دلیل انفعال در مقابل کشتارهای کور و بی توجهی به به روزرسانی قوانین حمل سلاح گرم است.


شبکه تلویزونی اِی بی سی نیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی