شناسه خبر : 74225
تاریخ انتشار : 1400/05/10 16:15
مردم ترکیه کمترین حس خوشحالی را در دنیا دارند

مردم ترکیه کمترین حس خوشحالی را در دنیا دارند

در جریان یک گزارش جدید میدانی درباره میزان بروز احساسات در میان مردم کشورهای مختلف جهان، مردم کشور ترکیه در قیاس با مردم 143 کشور دیگر جهان کمترین احساسات مثبت را تجربه کرده و به نمایش می‌گذارند. موسسه گالوپ بر این باور است که «سفر ترکیه به پایین جدول بروز احساسات مثبت یک حرکت تدریجی است که از سال 2018، با شدت گرفتن معضلات اقتصادی این کشور سرعت گرفته است».

نورنیوز-گروه بین‌الملل: در گزارش سال 2021 موسسه نظرسنجی آمریکایی گالوپ آمده که مردم ترکیه یکی از ناشادترین مردم جهان هستند که از نظر تجربه و ابراز احساسات مثبت در قعر جدول و در زمینه شاخص‌های احساسات منفی در صدر جدول کشورهای مختلف حاضر در این نظرسنجی- و رتبه‌بندی قرار دارند.

گالوپ این رتبه‌بندی را بر اساس اندازه‌گیری و سنجش احساسات مثبت در میان مردم 143 کشور جهان؛ در پاسخ به پرسش‌ها و شاخص‌هایی چون «تجربه لذت»، «احساس احترام»، «احساس آرامش کافی»،  «خنده و لبخند روزانه» و  «داشتن روزهای جالب و آموزنده» انجام داده است.بر اساس گزارش این نهاد نظرسنجی تنها 46 درصد از پاسخ‌دهندگان ترکیه گفته‌اند که در روز قبل از نظرسنجی حداقل پنج احساس مثبت را تجربه و البته ابراز کرده‌اند- که این باعث شده کشور ترکیه در کنار لبنان در انتهای این نظرسنجی قرار گیرد.

«سفر ترکیه به قعر جدول مردم ناشاد جهان یک سفر تدریجی بوده که از سال 2018 با سوار شدن این مردم به یک رولرکاستر (ترن هوایی) اقتصادی آغاز و سرعت گرفته است». گالوپ در ادامه می‌افزاید که اگرچه این کشور در بیشتر سال 2020 در آستانه سقوط اقتصادی قرار داشت، اما یکی از معدود کشورهایی بود که توانست از فروپاشی و غرق شدن در بحران اقتصادی جلوگیری کند.

موسسه گالوپ در توجیه جایگاه ترکیه- و لبنان- می‌گوید که «صرف‌نظر از این که رکود اقتصادی در طول همه‌گیری کرونا برای کشورهای زیادی رخ داده، اما درباره این دو کشور باید گفت که آشفتگی و بحران اقتصادی و سیاسی بهای سنگینی برایشان به همراه داشته؛ و باعث شده که اکثر مردم لبنان از سال 2018 به این سو از زندگی‌شان لذت نبرده باشند. برای ترک‌ها نیز این مساله از سال 2017 صادق بوده است».

شاخص‌های دیگر این نظرسنجی نیز برای مردم ترکیه چندان نویدبخش نبوده است. مثلا تنها 35 درصد از پاسخ‌دهندگان ترک گفته‌اند که در طول روز گذشته خود لذت را تجربه کرده‌اند- و این باعث شده ترکیه از نظر شاخص لذت در پنج رتبه آخر جدول قرار گیرد.

جای تعجب نیست که ترک‌ها از نظر میزان لبخند زدن نیز در میان پنج کشور آخر قرار گرفته‌اند. در واقع تنها 41 درصد از مردم این کشور گفته‌اند که طی چند روز گذشته لبخند زیادی زده یا خندیده‌اند.

ترکیه در شاخص‌های مربوط به تجربه و بروز احساسات منفی نیز جایگاه چندان جالبی ندارد. در این زمینه 44 درصد از پاسخ‌دهندگان ترکیه گفته‌اند که در طول روز گذشته احساس خشم و عصبانیت کرده‌اند- و از این نظر ترکیه بعد از عراق که 51 درصد از مردمش احساس خشم داشته‌اند، در رتبه دوم جهان قرار گرفته است.

در زمینه احساس استرس و اضطراب نیز مردم ترکیه جایگاه بالایی دارند. در این بخش ترک‌ها به عنوان چهارمین کشور جهان شناخته شده‌اند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی