شناسه خبر : 74210
تاریخ انتشار : 1400/05/10 13:26
آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی پس از شش سال!

آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی پس از شش سال!

دادگاه نیجریه پس از شش سال حبس شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش، رای بر بی گناهی رهبر «جنبش اسلامی» این کشور داد و او را پس از سال ها نگهداری در پشت میله های زندان، بالاخره در چهارشنبه گذشته آزاد کرد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: مقامات دولت نیجریه شیخ زکزاکی را پس از اینکه دادگاه عالی استان کادونا او و همسرش را از تمام اتهامات وارده مبرا دانست، آزاد کردند، حکمی که نشان داد، ادعاهای مقامات پلیس و سیاسی نیجریه طی این مدت کذب بوده و رهبر جنبش اسلامی این کشور و همسرش با اتهام های واهی شش سال از عمر خود را در زندان گذرانده اند.

منابع خبری نیجریه اعلام کردند که در آخرین جلسه محاکمه هشت ساعته شیخ زکزاکی و همسرش، قاضی اتهامات علیه او و زینت ابراهیم را که شامل هشت اتهام از جمله اخلال در نظم عمومی و برگزاری تجمعات غیرقانونی بود، تبرئه کرد.

دفتر شیخ زکزاکی و دختر وی یک روز قبل از آزادی رهبر جنبش اسلامی نیجریه از تبرئه و احتمال آزادی او خبر داده بودند که روز چهارشنبه گذشته این حکم اجرا شد.

شیخ زکزاکی و همسرش و یکی از فرزندانشان در دسامبر 2015 در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزل و حسینیه وی در شهر زاریا در استان کادونای نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند؛ در این حمله حدود 2 هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند. سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال 2014 به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیده بودند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی