شناسه خبر : 74192
تاریخ انتشار : 1400/05/09 20:00
در ملاقات وزرای خارجه سعودی و فرانسه در پاریس چه گذشت؟

اختصاصی نورنیوز؛

در ملاقات وزرای خارجه سعودی و فرانسه در پاریس چه گذشت؟

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است که هدف اصلی «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه سعودی از سفر به فرانسه و ملاقات با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی‌اش، مشخصا دو موضوع «مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 در وین» و «تحولات سیاسی در لبنان» بوده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: وزرای خارجه سعودی و فرانسه عصر چهارشنبه گذشته طی نشستی در پاریس با یکدیگر گفتگو کردند.

رسانه‌های سعودی گزارش داده‌اند؛ «فیصل بن‌فرحان» در ملاقات با «ژان ایو لودریان» درباره تقویت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، راه‌های مقابله با کرونا، تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در طرح‌های اقتصادی مشترک دو کشور و همچنین تبادل فناوری گفت‌وگو کرده‌اند.

اخبار رسیده به «نورنیوز» اما؛ حاکی از آن است که هدف اصلی بن‌فرحان از سفر به فرانسه و ملاقات با لودریان، مشخصا دو موضوع «مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+4 در وین» و «تحولات سیاسی در لبنان» بوده است.

بنابر این اخبار؛ وزیر خارجه سعودی در حالی که کشورش اخیرا دم از تلطیف روابط با ایران می‌زند، از وزیر خارجه فرانسه خواسته است که ضمن تشدید فشار بر ایران در جریان مذاکرات وین، دو موضوع نفوذ منطقه‌ای و پیشرفت‌های پهپادی و موشکی ایران نیز در دستور کار هیئت‌های اروپایی در روند مذاکرات قرار بگیرد.

بن‌فرحان همچنین با توجه به ناکام ماندن سناریوی مشترک غربی، سعودی، صهیونیستی در خصوص تشکیل دولت در لبنان، از همتای فرانسوی خود خواسته است که با وجود انصراف سعد حریری از ادامه مسیر، روند تشکیل دولت توسط «نجیب میقاتی» را به دقت زیر نظر داشته و با توجه به نفوذ پاریس در بیروت، با فشار بر میقاتی از منویات آل‌سعود در این فرآیند حمایت کند.

وزیر خارجه فرانسه در این نشست از تداوم تجاوز و حملات وحشیانه سعودی به مردم یمن حمایت کرده است.      


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی