شناسه خبر : 74170
تاریخ انتشار : 1400/05/09 11:24
زمان اعلام نتایج سه کنکور سراسری، ارشد و دکتری

زمان اعلام نتایج سه کنکور سراسری، ارشد و دکتری

زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی سه آزمون شامل "کنکور سراسری"، "کارشناسی ارشد" و "دکتری تخصصی" سال 1400 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشخص شد.

نورنیوز-گروه جامعه: نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده و تا روز دوشنبه این هفته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کنند.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور 1400هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد و بر اساس این نتایج، تعداد یک میلیون و 90 هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد 131 رشته است که تعداد 64 عدد آن "بین رشته ای" هستند و داوطلب می تواند به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز شرکت کند.

نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه خود می توانند انتخاب رشته کنند. همچنین به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام می شود در نهایت نتایج نهایی آزمون اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام شود .

نتیجه اولیه آزمون دکتری سال 1400 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام شد و داوطلبان از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز کردند.

مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری 1400 از اوایل خرداد ماه آغاز شد و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد و در نهایت نتایج نهایی این آزمون هفته اول شهریور ماه اعلام می شود.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از سه برابر ظرفیت، داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می شود و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی خواهند شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی