شناسه خبر : 73991
تاریخ انتشار : 1400/05/04 11:27
سفر وزیر خارجه سعودی به پاکستان با چه هدفی انجام می‌شود؟

اختصاصی نورنیوز؛

سفر وزیر خارجه سعودی به پاکستان با چه هدفی انجام می‌شود؟

ظاهرا ریاض علاوه بر تامین مالی تروریست‌ها در افغانستان وظیفه هماهنگ‌ کردن اسلام آباد با اهداف و برنامه‌های واشینگتن را نیز بر عهده گرفته است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه سعودی، این هفته قرار است برای دیدار دو روزه از پاکستان به اسلام آباد سفر ‌کند.

رسانه‌های سعودی اعلام کرده‌اند؛ بن‌فرحان در سفر دو روزه به اسلام آباد با «عمران خان» نخست وزیر، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه و نیز فرمانده ارتش پاکستان درباره روابط دو جانبه در موضوعات مختلف از جمله زمینه‌های نظامی و نفتی و همچنین تحولات یمن و مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که برنامه‌ریزی سفر بن‌فرحان به دستور واشینگتن صورت پذیرفته و هدف اصلی آن رایزنی جهت متقاعد کردن پاکستان برای در اختیار گذاردن یک پایگاه نظامی در شمال این کشور به نظامیان آمریکایی برای تسلط بر اوضاع افغانستان و پشتیبانی از تحرکات گروه‌های تروریستی است.

پس از اعلام خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان طی هفته‌های گذشته، کاخ سفید در چارچوب سناریوی جدید خود یعنی کم کردن پیاده نظام و افزایش نیروهای کیفی‌تر در این کشور، فشار زیادی را بر پاکستان جهت در اختیار گرفتن دستِ‌کم یک پایگاه نظامی در مرز این کشور با افغانستان وارد کرده است.

مقامات پاکستانی به ویژه شخص عمران خان تاکنون در چند نوبت با این مسئله مخالفت کرده‌اند که موجب نگرانی واشینگتن شده است.

بر اساس این اخبار؛ ظاهرا ریاض علاوه بر تامین مالی تروریست‌ها در افغانستان وظیفه هماهنگ‌ کردن اسلام آباد با اهداف و برنامه‌های واشینگتن را نیز بر عهده گرفته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی