شناسه خبر : 73957
تاریخ انتشار : 1400/05/03 12:34
ماشین تبلیغاتی غرب علیه مقاومت و «اشک تمساح» برای لبنانی‌ها

ماشین تبلیغاتی غرب علیه مقاومت و «اشک تمساح» برای لبنانی‌ها

کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا درحالی با متهم کردن مقاومت در بحران‌های لبنان برای مردم این کشور اشک تمساح می‌ریزند که خود به وجودآورنده بخش بزرگی از این مشکلات هستند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: مدت‌هاست که شاهد هماهنگی کشورهای بزرگ (ایالات متحده و فرانسه) در کنار عربستان سعودی با برخی کشورهای دیگر همچون امارات متحده عربی که ادعا دارند برای ایجاد راهی جهت حل بحران‌های پیچیده لبنان تلاش می‌کنند، هستیم.

این کشورها و در صدر آنها آمریکا در حالی ادعا می‌کنند به دنبال شکوفایی و ثبات لبنان هستند که به خوبی می‌دانند محاصره لبنان و جلوگیری از واردات نفت و مواد غذایی به این کشور و بازی با نرخ ارز چه بلایی بر سر لبنانی‌ها می آورد.

بنابراین بسیار مضحک است که کشورهای غربی و مهره‌های آن‌ها که به وجود آورنده بخش بزرگی از بحران‌های لبنان هستند برای مردم این کشور دلسوزی کنند؛ کشورهایی که طی چند سال اخیر تحقیر و گرسنگی و فقر برای لبنان به ارمغان آوردند و اگر آنها نبودند اوضاع لبنان تا این اندازه وخیم نمی‌شد.

ایالات متحده درحالی برای لبنان ابراز دلسوزی می‌کند که از همه طرف این کشور را محاصره کرده و اخیرا نیز با تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال لبنان به این اوضاع دامن زد. علاوه بر آن هیئتی از وزارت خزانه‌داری آمریکا در یک سفر دو روزه به منظور تدوین دستور کار اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه برخی نهادهای لبنانی وارد این کشور شدند و همین موضوع نشان می‌دهد که ایالات متحده همچنان قصد ادامه محاصره لبنانی‌ها و تحقیر آن‌ها را دارد.

دیدن صحنه‌های درد و رنج مردم لبنان که ناشی از نتایج محاصره ناعادلانه آمریکاست، از جمله مردمی که در ایستگاه‌های سوخت در صف‌های طولانی ایستاده‌اند تا میزان کمی سوخت با قیمت چند برابر هفته‌های قبل را دریافت کنند بسیار زجرآور است و می‌دانیم که این شرایط نتیجه ساختار فاسد سیاسی و اقتصادی همگام با طرح‌های آمریکا و مهره‌های آن است. این طرف‌ها مسئول واقعی شرایط کنونی لبنان هستند و هر کس غیر از آن را بگوید خودش را فریب می‌دهد.

اما استراتژی قدیمی آمریکا در متهم کردن مقاومت در قبال شرایط وخیم لبنان نیز که یک روش قدیمی بوده به معنای پاشیدن خاکستر در چشم لبنانی‌هاست؛ زیرا دشمن آمریکایی به خوبی می‌داند که بزرگترین عامل بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک لبنان حضور مقاومت در این کشور است، مقاومتی که با آمادگی کامل در مرزهای لبنان حضور دارد و با موشک‌های خود امنیت لبنانی‌ها را تضمین می‌کند.

پیروزی اخیر مقاومت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» علیه دشمن اشغالگر و نقش محور مقاومت در این پیروزی و در صدر آن لبنان و پس از آن سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به لبنان نمایشی نبود؛ بلکه اکنون لبنان به کشوری تبدیل شده که حامی اصلی مقاومت در غزه محسوب می‌شود. بنابراین تجاوزات و سیاست‌های خصمانه آمریکا و متحدان آنان در منطقه علیه لبنان و مقاومت بیهوده نیست؛ زیرا مقاومت لبنان نقش پررنگی در خنثی کردن پروژه‌های آمریکایی -صهیونیستی در منطقه دارد.

در حال حاضر ائتلاف ضد مقاومت همه تلاش خود را برای تحریف و تضعیف مقاومت و نمادهای آن انجام می‌دهد و اتهام زنی از جمله روش‌های قدیمی این ائتلاف است؛ اما متاسفانه در این میان برخی هستند که این اتهامات واهی را از روی سوء نیت و یا غفلت باور دارند. علت امر آن است که بسیاری حتی در داخل لبنان از آنچه که محور غربی- صهیونیستی برای لبنانی‌ها برنامه ریزی کرده آگاه نیستند.

آمریکا درحال حاضر یک ماشین تبلیغاتی با حمایت مالی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه مقاومت به راه انداخته و در این میان رسانه‌های وابسته به مقاومت و همه کسانی که نقش اصلی مقاومت در محافظت از حاکمیت لبنان را درک می‌کنند باید با اقدام متقابل در برابر این ماشین تبلیغاتی دشمن آمریکایی بایستند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی