شناسه خبر : 73954
تاریخ انتشار : 1400/05/03 12:10
تخلیه چند منطقه در کالیفرنیا درپی گسترش آتش سوزی

تخلیه چند منطقه در کالیفرنیا درپی گسترش آتش سوزی

بیش از 80 مورد آتش سوزی بزرگ در 13 ایالت آمریکا حدود یک میلیون و 300 هزار جریب زمین را در هفته‌های اخیر سوزانده است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: بیش از 80 مورد آتش سوزی بزرگ در 13 ایالت آمریکا حدود یک میلیون و 300 هزار جریب زمین را در هفته‌های اخیر سوزانده است.

خبرنگار بی بی سی در گزارشی از لس آنجلس در این باره گفت: دامنه آتش سوزی دیکسی؛ بزرگترین آتش سوزی کالیفرنیا در شمال این ایالت، به سرعت رو به گسترش است. آتش نشانان شبانه روز تلاش می‌کنند آتش را مهار کنند، اما آتش با چنان شدتی رو به گسترش است که شرایط آب و هوایی خاص خود را به دنبال داشته و موجب تشکیل ابر‌های عظیمی شده است که در سراسر منطقه صاعقه ایجاد می‌کنند. حدود یک پنجم آتش سوزی‌ها مهار شده است، اما مقامات می‌گویند شدت آتش سوزی‌ها و رطوبت کم هوا مانع از تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش می‌شود.

مردم در چند منطقه نزدیک به آتش سوزی ها، خانه هایشان را ترک کرده اند. دامنه انتشار دود ناشی از آتش وسیع است و حتی به ایالت اورگن نیز رسیده است و به آتش نشانان در آنجا کمک می‌کند بزرگترین آتش سوزی کشور موسوم به آتش سوزی بوتلِگ در جنوب پورتلند را مهار کنند. لایه دود ایجاد شده مانع از عبور اشعه‌های خورشید می‌شود، شرایط آب و هوایی خنک تری ایجاد می‌کند و در نتیجه تلاش آتش نشانان برای مهار آتش را آسان‌تر می‌کند. اما این پدیده که سایه دود (smoke shading) نام دارد، غیرقابل پیش بینی است و بیم آن می‌روند دمای بالای هوا و ورزش ناگهانی تندباد در اواخر هفته موجب تشدید هر چه بیشتر شعله‌های آتش شود.

تلاش‌ها برای مهار این آتش با شیوع کرونا در میان آتش نشانان دشوارتر شده است. آتش نشان‌هایی که نتیجه آزمایش شان مثبت شده است، قرنطینه شده اند و گفته می‌شود عوارض خفیفی دارند. با توجه به اینکه هنوز تابستانی طولانی و گرم در پیش است، این آتش سوزی‌ها بیشتر غرب آمریکا را در هفته‌های آینده به چالش خواهد کشید.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی