شناسه خبر : 73950
تاریخ انتشار : 1400/05/03 11:01
محدودیت‌های کرونایی در ماه محرم چگونه خواهد بود؟

محدودیت‌های کرونایی در ماه محرم چگونه خواهد بود؟

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: محدودیت‌های ماه محرم مثل سال گذشته خواهد بود و تشدید خواهد شد. آن افرادی که در مسلمیه برگزار کردند و افرادی که آمدند و گفتند که امسال تحمل نداریم و…، شجاعت داشته باشند و عذرخواهی کنند.

نورنیوز-گروه جامعه: ایرج حریرچی، صبح یکشنبه در برنامه تلویزیونی چاپ اول شبکه خبر سیما، به تعطیلی 6 روزه استان‌های تهران و البرز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این تعطیلات کمترشاهد میزان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بودیم.

وی با عنوان این مطلب که تعطیلی‌های قبلی خیلی مؤثر بود، افزود: این تعطیلی حداقل فایده نداشته، اگر نگوییم اثر مضر داشته است.

حریرچی با اشاره به میزان رعایت پروتکل‌ها به طور میانگین در کشور 44 درصد است، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در تهران، البرز و سه استان مجاور اصلی رفت و آمد یعنی قم، مازندران و گیلان، زیر 40 درصد و 29 الی 39 درصد است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: اگر در سطح شهر تهران تردد داشته باشید، ظهر و شب رستوران‌های معروف را می‌بینید که مملو از مشتری هستند.

وی در ارتباط با برگزاری مراسم‌هایی پر ازدحام که منجر به افزایش روند ابتلاء به کرونا در کشور می‌شود، گفت: هر گونه تجمع بیش از 2 نفر حالا می‌خواهد خانوادگی باشد، اداری باشد، ملی باشد، مذهبی باشد، پارتی باشد و…، موجب افزایش مرگ و میر می‌شود در کشوری که بیماری در حال اوج گیری است.

حریرچی با عنوان این مطلب که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا طبق اجازه مقام معظم رهبری مثل مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، افزود: محدودیت‌های ماه محرم مثل سال گذشته خواهد بود و تشدید خواهد شد. آن افرادی که در مسلمیه برگزار کردند و افرادی که آمدند و گفتند که امسال تحمل نداریم و…، شجاعت داشته باشند و بیایند عذرخواهی کنند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی