شناسه خبر : 73827
تاریخ انتشار : 1400/04/28 16:53
ابعاد جدیدی از تروریسم نرم‌افزاری صهیونیست‌ها علیه امنیت جهان

نورنیوز بررسی کرد؛

ابعاد جدیدی از تروریسم نرم‌افزاری صهیونیست‌ها علیه امنیت جهان

آشکارتر شدن وجه دیگری از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیانش لزوم توجه به بومی‌سازی ساختار نرم‌افزاری و شبکه‌ای کشور را برای مصون ماندن از چنین ساختارهای جاسوسی و ضد بشری الزام‌آور می‌سازد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بر اساس گزارشی که از سوی یک سازمان غیر دولتی به نام «فوربیدن استوریز» و «عفو بین‌الملل» نوشته شده، شرکت جاسوسی اسرائیلی «NSO» بدافزاری به نام «پگاسوس» را به کشورهای استبدادی فروخته که بسیاری از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و وکیل‌ها در سراسر جهان را هدف قرار داده است. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تاکنون، طی این مدت شماره تلفن پنجاه هزار نفر از طریق این شرکت کنترل می‌شده است. بدافزار پگاسوس به دولت‌ها اجازه می‌دهد ضمن دسترسی به پیامک‌ها، عکس‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، میکروفن دستگاه‌های تلفن را هم مخفیانه فعال کند.

گفته شده علاوه بر 180 روزنامه‌نگار، نام بعضی از سران کشورها و دولت‌ها، اعضای خانواده سلطنتی عرب و مدیران کسب و کارهای بزرگ نیز در این فهرست بوده است. فعالیت شرکت «NSO» را می‌توان وجه دیگری از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در قالب تروریسم نرم‌افزاری علیه امنیت جهان دانست که لزوم مقابله جهانی با آن را ضروری می‌سازد. 

کشورهای غربی در حالی با هوچی‌گری، کشورهایی چون ایران، روسیه و چین را عامل تهدیدات سایبری و نرم‌افزاری معرفی کرده و با این ادعا به تحریم و اعمال فشار علیه آنها پرداخته‌اند که در برابر تروریسم نرم‌افزاری رژیم صهیونیستی سکوت و از آن حمایت کرده‌اند.

این همراهی زمانی آشکارتر می‌شود که پیام‌رسان واتس‌اپ در سال 2019 از شرکت «NSO» شکایت کرد که پشت حمله به 1400 تلفن بوده است اما کشورهای غربی هیچ مجازاتی علیه این شرکت و رژیم صهیونیستی اعمال نکردند. 

از سویی؛ این شرکت در حالی مدعی است که نرم‌افزار خود را فقط به نهادهای امنیتی، پلیس و ارتش‌های کشورهایی فروخته که سابقه خوبی در رعایت حقوق بشر دارند که اخیرا رسوایی جاسوسی و شنود مکالمات مقامات آلمانی از جمله آنگلا مرکل توسط دانمارک برای آمریکا منتشر شد.

از سوی دیگر؛ نام نزدیکان افرادی مانند خاشقجی که به دست بن سلمان ولیعهد سعودی به قتل رسید نیز در لسیت منتشره مشاهده می‌شود که ماهیت اصلی مشتریان بدافزارهای این شرکت اسرائیلی را آشکار می‌سازد. 

بدیهی است نرم‌افزار شرکت اسرائیلی در اختیار دوستان رژیم صهیونیستی شامل برخی کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکا قرار گرفته است و با توجه به ماهیت جاسوسی این شرکت و نرم‌افزار تولیدی‌اش، می‌توان نتیجه گرفت که کاربرد این نرم‌افزار کنترل و حذف منتقدان رژیم صهیونیستی، نظام سرمایه‌داری و ساختار حاکم بر حامیان رژیم صهیونیستی است. 

آنها برای منافع خود از یک سو ماهیت این شرکت را پنهان کرده‌اند و از سوی دیگر از آن برای نقض آزادی بیان و کنترل روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری استفاده کرده‌اند در حالی که در ظاهر ادعای حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند. 

گزارش مذکور را می‌توان هشداری دانست برای کشورهایی که رابطه با رژیم صهیونیستی و بهره‌گیری از ابزارهای اطلاعاتی آن را کارکردی برای امنیت خود عنوان می‌کنند.

کشورهایی مانند امارات، بحرین، عربستان، جمهوری آذربایجان در کنار اقلیم کردستان عراق که اجازه فعالیت به شرکت‌های جاسوسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به بهانه امنیتشان را می‌دهند باید بدانند که این رژیم و شرکت‌های متبوعش نه تنها امنیت آفرین نیستند بلکه خود  تهدیدی برای امنیت آنها و جهان هستند و کشورهای مذکور به جرم زمینه‌سازی برای فعالیت این رژیم و شرکت‌هایش باید پاسخگوی تبعات این همکاری باشند.

نکته آنکه؛ آشکارتر شدن وجه دیگری از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیانش لزوم توجه به بومی‌سازی ساختار نرم‌افزاری و شبکه‌ای کشور را برای مصون ماندن از چنین ساختارهای جاسوسی و ضد بشری که بعضا تحت عنوان شرکت‌های جانبی نیز فعالیت می‌کنند تا نفوذ در کشورهای هدف را اجرایی سازند، الزام‌آور می‌سازد. 

واضح است در کنار توان بالای موشکی و دفاعی، تقویت توان سایبری و نرم‌افزاری کشور به عنوان بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی برای مقابله با تهدیدات دشمنان امری مهم برای حفظ و ارتقا امنیت کشور است.

بر این اساس؛ مدیریت صحیح، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزارها برای حفظ امنیت فردی و جمعی مردم و کشور امری مهم و ضروری است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی