شناسه خبر : 73718
تاریخ انتشار : 1400/04/26 10:17
رئیس شورای اجرایی حزب الله: آمریکا مقصر وضعیت بحرانی لبنان است

رئیس شورای اجرایی حزب الله: آمریکا مقصر وضعیت بحرانی لبنان است

یک مقام بلندپایه حزب الله با تأکید بر اینکه آمریکا مقصر اصلی اوضاع آشفته کنونی در لبنان است، گفت که فتنه آمریکایی هر نقطه از منطقه را که در آن شرافت و مقاومت یافت شود، مورد هجمه قرار می‌دهد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که «آمریکا مسبب اصلی ایجاد بحران و پیچیده شدن امور در لبنان است».

صفی الدین با تاکید بر این نکته که واشنگتن همواره در امور داخلی لبنان در حال مداخله‌گری است، افزود: «اوضاع آشفته لبنان را آمریکا به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است. فتنه و شر آمریکایی‌ها، لبنان و فلسطین و هر نقطه از منطقه را که در آن شرافت و مقاومت یافت شود، مورد هجمه قرار می‌دهد».

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: «آمریکایی‌ها به عراق، افغانستان و سوریه آمدند تا این کشورها را ویران کنند. آنها سلاح و موشک به یمن ارسال می‌کنند تا این کشور را هم به ویرانه‌ای تبدیل کنند».

صفی الدین در پایان خاطرنشان کرد که «عملیات سیف القدس (شمشیر مقدس) جنگی میان حق و باطل و حمایت از ارزش‌های انسانی و تمامی عزتمندان در سرتاسر هستی است. امت اسلام راه خود را پیدا کرده است و این در حالی که نبرد سیف القدس آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست داده است».

وی با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه اعلام کرد: مقاومت از زمان جنگ ژوئیه تا امروز به ارتقا و توانمندی خود ادامه می دهد. دشمن در جنگ سال 2006 گیج و مستاصل شده بود در حالی که مقاومت دید روشنی داشت و متکی به مردم قدرتمند و مستحکم بود.

صفی الدین در عین حال اظهار داشت: مقاومت در حال حاضر در سطح منطقه قوی تر و ریشه دار تر شده است و ما امروز در جبهه مقاومت به تحقق اهداف بزرگ خود نزدیک تر شده ایم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی