شناسه خبر : 73706
تاریخ انتشار : 1400/04/25 16:31
دادستان نظامی جدید ارتش رژیم صهیونیستی کیست؟

نورنیوز بررسی کرد؛

دادستان نظامی جدید ارتش رژیم صهیونیستی کیست؟

در ژوئیه 2019، «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی «یفات تومر یروشالمی» را به عنوان مشاور رئیس ستاد در امور جنسیتی منصوب کرد تا به عنوان مشاور رئیس ستاد در امور جنسیتی، متعهد به ایجاد برابری فرصت‌های جنسیتی و جلوگیری از موارد آزار جنسی در ارتش اسرائیل شود.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «یفات تومر یروشالمی» که از سال 2019 به عنوان مشاور رئیس ستاد امور جنسیت (یوهالام) در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی خدمت کرده، در ژوئیه 2021 با اعلام وزیر جنگ به سمت دادستان نظامی منصوب شد.

تومر یروشالمی در «نتانیا» به دنیا آمده و در حال حاضر متاهل و مادر سه فرزند است. او در منطقه «رمت هاشارون» در سرزمین‌های اشغالی ساکن است.

او در دانشگاه عبری اورشلیم، در رشته حقوق تحصیل و پس از اتمام دوره کارشناسی با درجه عالی، وارد دادستانی ارتش شد. در سال 1997 پس از تخصص در دادسرای ارتش، به عنوان وکیل نظامی مجاز به فعالیت شد.

یروشالمی در سال 1999 با مدرک کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه تل‌آویو فارغ التحصیل شد و در همان زمان به عنوان استادیار در دوره «قانون مجازات» خدمت کرد.

او در سال 2003 برای تحصیلات تکمیلی در دانشکده حقوق نظامی «شارلوتسویل» ویرجینیا به آمریکا اعزام شد.


 

این افسر صهیونیستی که در دوران خدمت سربازی مناصب مختلفی را از جمله دستیار ارشد دادستان نظامی، دستیار حقوقی دادستان کل ارتش، معاون دادستان کل فرماندهی مرکزی، رئیس حقوقی نظارت و رئیس قانون‌گذاری و ارتباطات در دادسرای نظامی گرفته بود، در سال 2007 به عنوان قاضی دادگاه نظامی در حوزه‌های قضایی ستادکل، مرکزی، جبهه داخلی و نیروی هوایی و در سال 2015 با ارتقاء درجه سرهنگی به سمت سرپرست بخش مشاوره و قانون‌گذاری منصوب شد.

در ژوئیه 2019، «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تومر یروشالمی را به عنوان مشاور رئیس ستاد در امور جنسیتی منصوب کرد تا به عنوان مشاور رئیس ستاد در امور جنسیتی، متعهد به ایجاد برابری فرصت‌های جنسیتی و جلوگیری از موارد آزار جنسی در ارتش اسرائیل شود.

او در نهایت؛ همین چند روز پیش در ژوئیه سال 2021 از سوی «بنی گانتز» وزیر جنگ و به توصیه آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش با حفظ سمت به عنوان دادستان کل ارتش منصوب شد تا با ارتقاء به درجه سرتیپ دومی اولین زنی باشد که به این سمت رسیده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی