شناسه خبر : 73671
تاریخ انتشار : 1400/04/25 16:44
چین: بحران افغانستان را آمریکا آغاز کرد

چین: بحران افغانستان را آمریکا آغاز کرد

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که آمریکا بحران کنونی افغانستان را آغاز کرده است بنابراین اعضای سازمان شانگهای اجازه ندهند که این کشور مشکلات دولت کابل را افزایش دهد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین اظهار داشت که اعضای سازمان همکاری شانگهای نباید اجازه دهند که آمریکا مشکل افغانستان را افزایش دهد و این بار را به عهده کشورها منطقه بگذارد.

وی افزود که آمریکا آغازگر بحران افغانستان بوده است و مشکلات بیشتری برای دولت این کشور ایجاد کرده است، بنابراین نمی‌تواند با فرافکنی بار این مشکل را به عهده کشورهای منطقه بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه چین اظهار داشت که شانگهای باید تلاش کند که آمریکا به تعهداتی که داده عمل کند تا افغانستان با مشکل روبرو نشود.

وانگ یی هفته گذشته نیز با اشاره به نقش منفی آمریکا در منطقه و جهان گفته بود که آمریکا «منشاء» برخی از بدترین بحران‌ها در عرصه جهانی است. این کشور مشکلات افغانستان را ایجاد کرد و سبب وخیم‌تر شدن آن شده است.

وزیر امور خارجه چین گفته بود که آمریکا به عنوان منشاء مشکلات افغانستان باید مسئولیت‌پذیر باشد، واشنگتن نمی‌تواند از مسئولیت شانه خالی کند و نمی‌تواند با خروج غیرمسئولانه از افغانستان سبب ایجاد ناامنی یا جنگ شود.

وی تاکید کرده بود که آمریکا باید تظاهر به اینکه «مدافع» مردم افغانستان است را متوقف کند.


نورنیوز
کلید واژگان
آمریکاچینافغانستان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی