شناسه خبر : 73590
تاریخ انتشار : 1400/04/22 11:34
تلاش اروپا برای تحریم لبنان

تلاش اروپا برای تحریم لبنان

بورل گفت، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جریان نشست خود در بروکسل برای تنظیم یک چارچوب قانونی جهت اتخاذ تدابیری علیه رهبران سیاسی که کشورشان را به سمت فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهند، چراغ سبز نشان دادند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: از طرف دیگر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در سایه ادامه بحران سیاسی لبنان با اعمال تحریم‌هایی علیه طبقه سیاسی حاکم بر این کشور موافقت کردند.

وی ادامه داد، هدف این است که این امر تا پایان ماه جاری محقق شود و فروپاشی اقتصادی و درد و رنج ملت لبنان همواره در حال بیشتر شدن است.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین بر ضرورت تشکیل دولتی که قادر به انجام اصلاحات باشد به منظور جلوگیری از فروپاشی کامل لبنان تاکید کرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این زمینه اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا با اجماع سیاسی به این توافق رسیدند که یک چارچوب قانونی برای اعمال تحریم‌های پیش از پایان ماه جاری میلادی؛ یعنی پیش از سالگرد انفجار بندر بیروت وضع کنند.

وی افزود که این تحریم‌ها با هدف فشار به مقامات لبنانی برای تشکیل کابینه و نیز انجام اصلاحات لازم و ضروری صورت می‌گیرد.

لودریان بدون اشاره به نقش مخرب کشورش به همراه آمریکا در به بن‌بست کشاندن تشکیل کابینه لبنان مدعی شد: لبنان ماه‌هاست خود را نابود کرده است و ملت آن در یک شرایط فاجعه‌باری زندگی می‌کنند.

همزمان با آن «ولید البخاری» سفیر عربستان در بیروت دیروز با «دورتی شیا» سفیر آمریکا و «آن گریلو» سفیر فرانسه در بیروت دیدار و درباره لبنان گفت‌وگو کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی