شناسه خبر : 73520
تاریخ انتشار : 1400/04/20 10:57
جشن مردم عراق در چهارمین سالگرد آزادی موصل از دست داعش

جشن مردم عراق در چهارمین سالگرد آزادی موصل از دست داعش

مردم عراق روز گذشته چهارمین سالروز آزادسازی موصل از دست گروه تروریستی داعش را در سراسر این کشور جشن گرفتند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: مقامات مختلف عراقی به همین مناسبت در پیام های جداگانه ای فرا رسیدن چهارمین سالگرد پیروزی بر تروریسم داعشی را تبریک گفتند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بیانیه ای تاکید کرد که وحدت عراق مایه اطمینان آن است و همبستگی عراقی ها راه شکوفایی کشور و ثبات آن است.

وی با اشاره به اینکه نبرد موصل همه معادلات را در سطوح محلی و منطقه ای و بین المللی به هم زد، تاکید کرد که اشتباهات دولت های گذشته در دولت وی تکرار نخواهد شد.

عمار حکیم رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق نیز در توییتی با تبریک این مناسبت، عنوان کرد: در حال سپری کردن چهارمین سالروز آزادسازی موصل از چنگال تروریسم داعشی هستیم. در این مناسبت فداکاری های جاویدان نیروهای قهرمانمان در ارتش، پلیس، حشد شعبی و قبیله ای و پیشمرگه را به یادمی آوریم که همگی در فداکاری و شجاعت ضرب المثل شدند.

از سوی دیگر و به همین مناسبت عبدالامیر یارالله رئیس ستاد کل ارتش عراق به همراه شماری از فرماندهان ارشد وزارت دفاع این کشور به شهر موصل رفتند و با سرلشکر محمود الفلاحی فرمانده عملیات نینوا و نجم الجبوری استاندار نینوا و شماری از شخصیت های قبیله ای این استان دیدار و گفتگو کردند.

یارالله در یک کنفرانس مطبوعاتی در موصل گفت: نیروهای امنیتی، نظامی و حشد و پیشمرگه در نبردهای ازادسازی ایثارگری های بزرگی از خود نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه نبرد آزادسازی موصل جزو سختترین نبردها در تاریخ معاصر است، تاکید کرد: مقامات مسئول با تمام توان برای پرداخت غرامت به خانواده های شهدا و مجروحان پیروزی تلاش می کننتد.

دیگر فرماندهان و مقامات لشکری و کشوری عراق نیز در پیام های جداگانه ای چهارمین سالگرد پیروزی بر داعش را تبریک گفتند.

نیروهای امنیتی عراق اکتبر سال 2016 میلادی نبرد آزادسازی کرانه غربی موصل و پس از آن کرانه شرقی آن را آغاز و تروریست های داعشی را یکی پس از دیگری در این شهر تارومار کردند. حیدرالعبادای نخست وزیر وقت عراق در روز دهم سال 2017 میلادی پیروزی بر داعش و پایان دولت موهومی آن را اعلام کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی