شناسه خبر : 73363
تاریخ انتشار : 1400/04/15 16:52
افشای لابیگری امارات علیه عربستان

افشای لابیگری امارات علیه عربستان

یک معارض سعودی با تشدید اختلافات میان امارات و عربستان از لابی‌گری امارات در واشنگتن علیه عربستان خبر داد.

 نورنیوز-گروه بین‌الملل:  «عمر بن عبدالعزیز الزهرانی» معارض سعودی فاش کرد که امارات متحده به رهبری « یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن لابی علیه عربستان تشکیل داده است.

عبدالعزیز الزهرانی در ویدیویی تاکید کرد که یوسف العتیبه و کسانی که در واشنگتن همراه او هستند می‌گویند که از سیاست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خسته‌ شده‌اند و او یک بار سنگین بر دوش امارات است.

این معارض سعودی افزود: بیشترین لابی‌گران در واشنگتن علیه عربستان از سوی امارات است نه قطری‌ها.

وی افزود: قطری‌ها امروز در تعطیلات به سر می‌برند .. آنها به آمادگی برای جام جهانی مشغول هستند و علاقه‌ای به درگیری با هیچ کسی ندارند و اماراتی‌ها کسانی‌ هستند که بیشترین لابی را علیه عربستان در واشنگتن انجام می‌دهند.

الزهرانی از کسانی که خواستار حل تنش‌های میان روابط بین امارات و عربستان سعودی هستند خواست، این اقدام را متوقف کنند؛ چراکه شهروندان سعودی نیز تحت تأثیر امارات قرار گرفتند و توسط آن‌ها آسیب دیدند تا جایی که تنباکوهای تقلبی را به آن‌ها دادند.

الزهرانی به قطری‌ها نیز هشدار داد که سرگرم سازش در روابط میان امارات و عربستان نباشند و به جام جهانی بپردازند زیرا مردم خلیج فارس حسن اتحادی میان «محمد بن سلمان» و« محمد بن زاید» حاکم ابوظبی نمی‌بینند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان دو هم‌پیمان بزرگ در منطقه از گذشته رابطه متعادلی با یکدیگر داشته و به شکل مشترک و البته با رعایت سلسله مراتب در پرونده‌های مختلف منطقه ورود می‌کردند. مهم‌ترین پرونده مشترک دو طرف در این میان، جنگ یمن بود که به سرکردگی ابوظبی و ریاض تحت هدایت مستقیم آمریکا آغاز و به دنبال آن منشاء بروز و تشدید اختلافات میان عربستان و امارات شد. این روزها اختلافات دو طرف با بروز مسائلی مانند روند آشتی ریاض با قطر بدون اطلاع امارات، مشکلات دو کشور در توافق درباره کاهش تولید نفت اوپک و خروج امارات از زیر چتر عربستان در اوپک، وارد فاز جدیدی شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی