شناسه خبر : 73337
تاریخ انتشار : 1400/04/15 12:06
فقط 1.2 درصد مصرف برق مربوط به استخراج بیت‌کوین است

فقط 1.2 درصد مصرف برق مربوط به استخراج بیت‌کوین است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: سرمایه گذاری در صنعت برق با رشد تقاضا همخوانی ندارد و ماینرها و خشکسالی دلیل قطعی برق نیستند.

نورنیوز-گروه جامعه: حشمت الله عسگری پیش از ظهر چهارشنبه گفت: بر اساس آمار و مصرف کل ماشین آلات و ماینرهایی که وارد کشور شده است، 1.2 درصد از مصرف برق به این دستگاه‌ها مربوط است، پس اشتباه است، که تنها دلیل خاموشی‌ها را خشکسالی و یا ماینرها معرفی کنیم، اما متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد سرمایه گذاری متناسب با افزایش تقاضا در صنعت برق نبودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران به رشد سا لانه 10درصدی صنعت در این استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این رشد تقاضا برق در بخش صنعت شامل افزایش سالانه 200 هزار نفر نیز به جمعیت استان تهران هستیم، که این امر نیز سبب افزایش مصرف می‌شود، پس کمبود تولید دلیل اصلی مشکل برق در سال‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها برای توجیه و گم کردن رد ماینرها و خشکسالی را دلیل قطعی‌های برق می‌دانند، گفت: 82 درصد برق کل کشور در نیروگاه‌های حرارتی با سوخت گاز و یا سوخت‌های ترکیبی تولید می‌شود، پس نمی‌توان خشکسالی را نیز عامل قطعی برق و کمبود برق دانست.

عسگری گفت: در 10 سال اخیر حتی 100مگاوات افزایش تولید برق در استان تهران نداشتیم، این در حالی است، که ۱۶ درصد از اصل سرمایه موجود در صنعت برق نیز به دلیل استهلاک از بین رفته و جایگرینی نداشته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی