شناسه خبر : 72984
تاریخ انتشار : 1400/04/05 15:22
جنجال در روابط لهستان و صهیونیست‌ها در پی تصویب یک قانون

جنجال در روابط لهستان و صهیونیست‌ها در پی تصویب یک قانون

لید: پارلمان لهستان با تصویب لایحه‌ای، ادعاهای مالکیت معلق که در 30 سال گذشته در مورد آنها تصمیم‌گیری نشده بود را متوقف یا حذف کرد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پارلمان لهستان لایحه‌ای را علیه بازماندگان واقعه موسوم به هولوکاست که خواستار جبران سرقت اموالشان توسط نازی‌ها هستند، تصویب کرد. 

بر اساس این لایحه، ادعای مالکیت که در 30 سال گذشته تسویه نشده بود، متوقف یا منتفی می‌شود. به علاوه ادعاهای جدید درباره تصمیمات اداری که بیش از 30 سال پیش اتخاذ شده امکان‌پذیر نخواهد بود. پیش از تصویب نهایی قانون، این پیشنهاد به مجلس عالی مجلس ارائه خواهد شد.

«یائیر لاپید» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به تصویب این لایحه واکنش تندی نشان داده و گفته است: هیچ قانونی تاریخ را تغییر نخواهد داد. قانون لهستان رسوایی است و به روابط دو کشور آسیب جدی وارد می‌کند. می‌دانم برای میلیون‌ها یهودی که کشته شده‌اند چه کاری انجام دهم.

او در ادامه افزوده: هولوکاست یکی از جدی‌ترین جنایات تاریخ بشر است. ما باید با هر تلاشی برای انکار آن، در جهت حمایت قربانیان و بازماندگان و برای مقدسات زندگی تمام بشریت مبارزه کنیم!!
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفته است: تصمیم پارلمان لهستان اشتباه است. ما از لهستان می‌خواهیم که به تصویب این قانون ادامه ندهد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی