شناسه خبر : 72780
تاریخ انتشار : 1400/03/31 11:34
شما تنها صندوق سبزیجات را می‌شناسید/ از ایران یاد بگیرید

شما تنها صندوق سبزیجات را می‌شناسید/ از ایران یاد بگیرید

تحلیلگر مشهور جهان عرب با انتشار یک فایل ویدئویی خطاب به سران جهان عرب گفت: شما چه می‌دانید که انتخابات چیست؟ شما تنها صندوق سبزیجات را می شناسید؛ بیایید و از ایران یاد بگیرید.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: «عبدالباری عطوان» با انتشار یک فایل ویدئویی سخنانی را پیرامون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و به اعراب در این زمینه کنایه زد.

بر اساس این گزارش، عطوان در این خصوص به سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و خطاب به اعراب گفت: شما حتی نمی‌دانید صندوق رأی چیست. شما تنها صندوق سبزیجات را می‌شناسید. بیایید انتخابات و برگزاری آن را از ایران یاد بگیرید.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب در ادامه افزود: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تغییرات فراوانی را در معادلات جهانی ایجاد خواهد کرد. تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و اروپا علیه ایران نتوانست این کشور را به زانو درآورد. ایران توانست از تحریم‌ها عبور کند.

وی در ادامه تأکید کرد: رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران از مردم این کشور خواستند تا در انتخابات شرکت کنند. همه دیدیم که میلیون‌ها ایرانی پای صندوق‌های رأی آمدند و در انتخابات شرکت کردند. این نماد بارز یک حکومت واقعی است.

این شخصیت عرب زبان تصریح کرد: هرکسی در جهان عرب از ایران حمایت کند، متهم می‌شود. نگویید که عطوان از تهران حمایت می‌کند. اینطور نیست. من تنها امور را تجزیه و تحلیل می‌کنم. کسانی که مرا متهم می‌کنند، تنها صندوق سبزیجات را می‌شناسند. آنها باید از ایران یاد بگیرند.

عطوان همچنین اظهار داشت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران همچنان بر مواضع اصولی خود در شهر وین اصرار می ورزد. آمریکایی‌ها هنوز نتوانستند آن را وادار به تسلیم کنند. علیرغم اینکه واشنگتن خواستار بازگشت ایران به اجرای تعهدات برجامی است، اما تهران چنین مطالبه‌ای را برنمی تابد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم همچنین به تهدیدات همیشگی نتانیاهو علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: نتانیاهو کسی بود که همواره از ایران و برجام سخن می‌گفت. سوال این است که امروز او کجاست؟ او نه توانست به ایران حمله کند و نه توانست ضربه‌ای به مقاومت در غزه وارد آورد.

این تحلیلگر مشهور جهان عرب همچنین از کشورهای عربی خواست تا به جای رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران متحد شوند و همچون تهران، صنایع نظامی خود را راه اندازی کنند و به خودکفایی در امور نظامی برسند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی