شناسه خبر : 70606
تاریخ انتشار : 1400/03/25 17:04
اولین اتوبوس آمبولانس ایرانی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

اولین اتوبوس آمبولانس ایرانی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس نیاز اورژانس بود، اما با توجه به تحریم‌ها توسعه آن مقدور نبود و کشورهای دیگر اتوبوس آمبولانس را به ما نفروختند بنابراین با کمک خودروسازها به تولید ملی روی آوردیم که در مقایسه با نمونه خارجی کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر دارد؛ 20 دستگاه اتوبوس آمبولانس تا پایان تیر ماه تولید می‌شود که یک دستگاه آن در اختیار قزوین قرار داده خواهد شد.

نورنیوز-گروه جامعه: دکتر پیرحسین کولیوند در آیین افتتاح چهار پایگاه مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی استان قزوین که به‌صورت ویدئو کنفرانس امروز ۲۵ خرداد ماه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: سازمان اورژانس کشور در ابتدای انقلاب 70 پایگاه داشت، بعد از انقلاب در دوران دفاع مقدس اورژانس پیش بیمارستانی به‌خوبی عمل کرد و بعد از انقلاب رشد پیدا کرد و حالا هم‌تراز با اورژانس‌های سایر کشورها است.

وی افزود: سال 95 در اورژانس 2040 آمبولانس داشتیم اما هم‌اکنون 5700 دستگاه آمبولانس در کل کشور خدمات‌دهی می‌کند و اورژانس توسعه‌یافته است، آمبولانس‌های بنز اورژانس در دورترین نقاط ایران وجود دارد و تلاش کردیم عدالت در خدمات را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: درگذشته هفت بالگرد اورژانس داشتیم که تنها سه بالگرد فعال بود اما هم‌اکنون 48 بالگرد در کشور در حال فعالیت است و فاصله 150 کیلومتری را از طریق بالگرد پوشش می‌دهیم، استان قزوین یکی از بهترین اورژانس‌های هوایی کشور را دارد و خدمات خوبی ارائه کرده است؛ همچنین در برخی از استان‌ها 60 درصد از مرگ‌ومیر مادران باردار به این واسطه کاهش پیداکرده است.

وی یادآور شد: از سال 95 تاکنون هشت هزار  و 300 نیرو در اورژانس کشور استخدام‌شده‌اند اما هنوز نیرو کم داریم، نیروهای اورژانس افرادی متعهد و قابل‌اعتماد هستند و معتقدیم که در اورژانس نباید نیروی شرکتی داشته باشیم بلکه باید نیروها رسمی باشند، امین‌ترین، پاک‌ترین و ایثارگرترین نیروهای نظام سلامت نیروهای اورژانس هستند که معمولاً مورد بی‌توجهی قرارگرفته‌اند و تاکنون اعتراضی نکردند.

کولیوند بیان کرد: از سازمان امور استخدامی وعده گرفتیم که سالانه 1500 نفر در اورژانس جذب شوند تا بتوانیم خدمات امداد و نجات را در سطح رضایت بخشی به هم‌وطنان ارائه کنیم؛ مجلس در جذب نیرو حمایت خوبی کرد.

وی اظهار کرد: درگذشته ما شناور اورژانس نداشتیم اما هم‌اکنون پنج شناور در خلیج‌فارس تحت هر شرایطی حتی طوفان به تمام جزایر خدمات می‌دهند؛ در حوزه آموزشی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که طی آن مصدومان حوادث به‌ویژه حوادث چهارشنبه‌سوری کاهش چشمگیری داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی