شناسه خبر : 70557
تاریخ انتشار : 1400/03/24 14:06
دعوت علما و بزرگان اهل سنت ایران از مردم برای شرکت در انتخابات 1400

دعوت علما و بزرگان اهل سنت ایران از مردم برای شرکت در انتخابات 1400

علمای اهل سنت ایران، ضمن اشاره به نقش و وفاداری اهل سنت به انقلاب اسلامی ایران اعلام نمودند: ضمن حضور حداکثری در انتخابات پیش رو از تمامی ملت شریف ایران بخصوص اهل تسنن برای حضور پر شور در انتخابات 28 خرداد 1400 دعوت بعمل می آید.

نورنیوز-گروه سیاسی: ائمه جمعه وشوراهای روحانیت اهل سنت ایران در پیامهایی جداگانه مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات28 خردادماه سالجاری دعوت کردند.

ائمه جمعه ،جماعات، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت استان گلستان در نامه ای سرگشاده به محضر آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی):

در این نامه ضمن اشاره به نقش و وفاداری اهل سنت به انقلاب اسلامی ایران اعلام نمودند: 
ضمن حضور حداکثری در انتخابات پیش رو از تمامی ملت شریف ایران بخصوص اهل تسنن برای حضور پر شور در انتخابات 28 خرداد 1400 دعوت بعمل می آید.

 علماء و اساتید اهل سنت گلستان تأکید کردند: تصور تفرقه در میان مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با وجود مبارک مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) خیالی باطل است

گفتنی است بیش از 200 نفر از ائمه جمعه و جماعات ، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت استان نامه ارسالی به محضر مقام معظم رهبری را امضاء کرده اند.

در همین حصوص عالم اهل سنت جنوب کشور عنوان کرد؛ روحانیت شیعه و سنی برای ترغیب و تشویق مردم به شرکت در انتخابات تلاش کنند.

شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندر پل استان هرمزگان گفت: روحانیت نقش موثر و قابل توجهی در افزایش مشارکت در پای صندوق‌های رای دارند و در این برهه حساس باید برای ترغیب و تشویق مردم به شرکت در انتخابات تلاش کنند.

گلدی آخوند کمالی عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت نیز در خصوص انتخابات 1400 گفت: انتخاباتی را در پیش داریم و یک انتخاب مهم انتخاب رئیس جمهور است. امنیت مهمترین چیزی است که باید همه گروه ها و امامان جماعت و علما و آحاد اهل سنت و همه ی احزاب به دنبال آن باشند. همه ی ما پیرو امام هستیم و باید این را اصل بدانیم در همچنین زمانی در مورد انقلاب اسلامی امام چه فرمودند. بنده به عنوان روحانی اهل سنت وطنمان را دوست دارم و از رهبرش اطلاعت می کنم. اگر امروز ما دشمنان اسلام را خوشحال نکنیم به فرمایشات ائمه برزگوار برگردیم.



ایشان ادامه داد: حفظ وحدت در مقابل دشمنان خیلی مهم است. امام در فرمایشاتشان به همه مسلمانان و احزاب حفظ وحدت در اولیت قرارداده است. ما باید این کشور را از تمامی توطئه های دشمنان نجات بدهیم.

امام جمعه اهل سنت آق قلا: حضور پرشور در انتخابات جواب قاطع ای برای دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گلستان، آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه آق قلا با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و انجام وظیفه دینی و ملی و لبیک به اولی الامر گفت: ملت بزرگ ایران باید اطاعت مطلق خود را نسبت به اولی الامر و مقام معظم رهبری ثابت کنیم و نشان بدهیم که بین مرید و مراد ارتباط کاملی است.


 

وی با تاکید به منویات رهبر معظم انقلاب افزود: با حضور 100 درصدی در انتخابات باید به دنیا بفهمانیم که ملت بزرگ ایران یک امت و ملت واحده است.
مدیر مدرسه علوم دینی عرفانی آق قلا تصریح کرد: هرچقدر حضورمان در انتخابات پرشور تر باشد، جواب قاطع ای برای دشمنان و کسانی است که دوست ندارند عزت و پیشرفت کشورمان را ببینند.
آخوند رهبر با اشاره به اینکه، صهیونیسم، آمریکا و انگلیس و همه دشمنان چشم به ملت ایران دوخته اند که ببینند آیا اطاعت ملت ایران از مقام معظم رهبری تا چه میزانی است، گفت: در چنین شرایطی همه و همه وظیفه داریم با شرکت در انتخابات جواب محکم و دندان شکنی به مخالفان و آنهایی که در داخل و خارج در صدد صدمه زدن به نظام و انقلاب هستند بدهیم و ثابت کنیم که ما اولی الامر خود را با قلب و جان دوست داریم و طبق دستور ایشان در انتخابات شرکت حداکثری خواهیم داشت.

مردم ولایت مدار کُرد در مقابل حفظ آرمان های خود تا پای جان ثابت قدم هستند

ماموستا حاج ملا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز در این زمینه گفت: ده هزار شهید یکی از معتبرین اسناد تاریخ انقلاب اسلامی است مبنی بر این که قوم کُرد همواره همیار انقلاب اسلامی بوده و هست.

با حضور گسترده در پای صندوق های رای بیعت محکم و مجدد با رهبر انقلاب خواهیم بست.


 

ماموستا فائق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در زمینه دعوت از اهل سنت برای شرکت در انتخابات گفت: انشاءالله همه مردم ایران بخصوص مردم فهیم کردستان با حضور حداکثری خود ضمن نشان دادن وفاداری به نظام، بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آییم.


 

وی با اشاره به اهمیت انتخابات رسایت جمهوری تاکید کرد ملت ایران همیشه برای اعتلای کشور خود آماده فداکاری و مجاهدت هستند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی