شناسه خبر : 70459
تاریخ انتشار : 1400/03/22 10:13
نگرانی آمریکا از عواقب برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی

نگرانی آمریکا از عواقب برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی

مقام‌های آمریکایی به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفتند واشنگتن انتظار دارد تل‌آویو از اقداماتی که باعث شروع مجدد تنش‌ها در قدس اشغالی می‌شود، اجتناب کند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: احتمال برگزاری مراسم تحریک‌آمیز و تنش‌زای موسوم به «راهپیمایی پرچم» توسط صهیونیست‌ها در محله‌های مسلمان‌نشین قدس اشغالی، باعث نگرانی آمریکا شده است.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، دولت آمریکا به  رژیم صهیونیستی هشدار داده که برگزاری راهپیمایی پرچم در روز سه‌شنبه هفته بعد، می‌تواند باعث شروع مجدد تظاهرات‌های فلسطینی‌ها و حتی دور جدیدی از جنگ با نوار غزه شود.

یدیعوت بر اساس اطلاعاتی که به‌دست آورده نوشت: «مقام‌های آمریکایی به بنی گانتز وزیر [جنگ] اسرائیل پیام دادند که آنها انتظار دارند اسرائیل از اقداماتی که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود، اجتناب کند. آنها این اقدامات را تنش‌زایی راست‌های افراطی نامیدند».

در این مراسم که توسط سازمان‌های نژادپرست صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی برنامه‌ریزی شده، قرار است صهیونیست‌ها با تجمع در خیابان‌های قدس اشغالی و تکان‌دادن پرچم رژیم جعلی اسرائیل، بر لزوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینی‌ها تاکید کنند.

علی‌رغم هشدارهای مقامات کابینه جدید رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم - که احتمالا روزهای پایانی حضور در قدرت را طی می‌کند - وی اما به‌دنبال اجرای سیاست «زمین سوخته» برای کابینه بعدی است.

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند نتانیاهو شامگاه دوشنبه با رؤسای دستگاه‌های امنیتی دیدار کرد تا مراسم تنش‌آمیز موسوم به «راهپیمایی پرچم» در مناطق مسلمان‌نشین شهر قدس اشغالی را احیا کند. (جزئیات بیشتر)

با این حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب برپایی راهپیمایی رقص پرچم‌ها در بخش قدیمی قدس، هموطنان فلسطینی را به تشدید رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی دعوت کرد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی